Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aktsiis pärsib vedelgaasi konkurentsivõimelisust

    Vähese gaasifirmade selgitustöö tulemusena kehtib mootorikütusena kasutatava vedelgaasi puhul kõrge aktsiisimaks tõenäoliselt ka järgmisel aastal. Eesti vedelgaasi toimkonna esimehe Aare Roosaare sõnul ei arvesta Eesti maksupoliitika vedelgaasi ökoloogilist puhtust.
    «Aktsiisimaksu kehtestamise tõttu on meie klientide arv muutunud tunduvalt väiksemaks,» rääkis Roosaar. «Müüme vedelgaasi 3,5 krooni liiter ja maksame kilogrammi pealt 1,25 krooni aktsiisimaksu. On selge, et omale jääb väga vähe järele.»
    Olukorras, kus vedelgaasitanklate arv on väike ja gaasi hind samal tasemel bensiini ja diislikütusega, ei ole mootorsõidukiomanikud huvitatud gaasiseadmetest ja keskkonnaohutusest. Juhul kui aktsiisimaks kaoks, tõuseks ilmselt ka gaasiautode hulk märgatavalt, sest rahaline kokkuhoid kompenseeriks tankimisega seotud ebamugavuse ja väheneva mootori võimsuse. «Kui on korralikud gaasiseadmed, siis on läbisõit vedelgaasi ja bensiiniga ühesuurune,» rääkis Roosaar. «Teooria ütleb, et mootor kaotab võimsust 10% ja 10% võiks olla ka suurem gaasikulu. Kui on aga hästi reguleeritud gaasiseade, siis sõidab täpselt samapalju läbi nii vedelgaasi kui bensiiniga.»
    Eesti gaasitanklad töötavad täna 30protsendilise võimsusega ning toovad omanikele suuri kulusid.
    «Jah, kulutused tanklates on suured ja Tallinna regioonis on tanklaid suletud,» kinnitas Tartus gaasitanklat omava ASi Reola Gaas peadirektor Aare Roosaar. «Meie pole küll sulgenud, kuid need plaanid, mis meil olid uute tanklate avamiseks, pole realiseerunud, seda just rahapuuduse tõttu. Samas nõuab ka vananeva tankla renoveerimine raha.» Eestis tarbitakse mootorsõidukites vedelgaasi ligi 1000 tonni aastas, mis aktsiisina toob riigieelarvesse üle 0,5 miljoni krooni.
    Enamiku tarbijatest moodustavad eraisikud, kelle enamasti Hollandist ostetud sõidukil on võimalik lisaks bensiinile kasutada ka gaasi. Suuremate ettevõtete autopark, mis varem kasutas vedelgaasi, on amortiseerunud ja nad on üle läinud diislikütusele.
    Samas kinnitab Roosaar, et nad püüavad tanklat siiski töös hoida lootuses, et keskkonnaprobleemid muutuvad ka Eestis tulevikus aktuaalsemaks. Spetsialistide hinnangul peaks Eestis olema igas linnas oma gaasitankla, Tallinnas võiks neid olla viis ja Tartus kolm, et vajadust nõudluse tõusu korral rahuldada.
    Vedelgaasi, kui ökoloogiliselt puhta kütuse, kasutamise suurendamiseks on mitu Euroopa riiki vabastanud selle enamikust maksudest. Euroopa vedelgaasi liit on soovitanud ka oma liikmesriikide valitsustele viia linnatransport üle vedelgaasile.
    «Näiteks Ungari ostis 150 uut autobussi Hollandist, et Budapesti transport üle viia vedelgaasile,» kinnitas Aare Roosaar.
    «Pöördusime majandusja rahandusministeeriumi poole juba eelmisel aastal, et vabastada vedelgaas aktsiisist,» rääkis Eesti gaasiliidu tegevdirektor Andres Saar. «See võimaldaks tõsta gaasi konkurentsivõimet. Ka sel aastal tõstsime küsimuse rahandusministeeriumis üles, et seda ka eelarve koostamisel arvestataks. Ümarlaua ääres, kus olid kohal kõik selle küsimusega seotud ministeeriumide esindajad, jäi kõlama, et kõik toetavad seda suunda,» meenutas Andres Saar. «Probleem on hinnas -- vajalik on täiustada meie tanklaid ja autobussiparki, mis tähendab kapitaalmahutusi ja mida hetkega teha ei saa. Peaks suurenema gaasiga sõitvate erasõidukite arv, teisalt peaks ka linnatranspordi sellele üle viima.»
    Tallinna Autobussikoondise ASi peadirektori Mati Mägi sõnul ei saa nad gaasile üleminekust unistadagi. «Sellised spetsiaalsete seadmetega bussid on tunduvalt kallimad kui diiselbussid,» selgitas Mägi. «Praegu suudame osta vaid üle kümne aasta vanuseid busse, mis ei aja vähemalt musta suitsu välja nagu vanad Ikarused.»
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.