17. september 1996 kell 22:00

Tartu linna- ja maaliinid ühe bussifirma alluvusse

ASi Tarbus Tartu maakonna ekspluatatsiooniteenistuse juhi Ervin Nõmme kinnitusel on praegu käigus veel kõik maakonna endised bussiliinid. «Tõenäoliselt vaadatakse liinid siiski üle ning tehakse vastavalt vajadusele korrektiivid,» lisas Nõmme.

Ta lausus, et ühinemise käigus koondati mitu ASi Liivimaa Bussi spetsialisti, eesotsas firma tegevdirektori Lembo Veidemanni ja pearaamatupidajaga.

Tarbuse juhatuse esimehe Vello-Lembit Teemuski sõnul seob firmat Tartu maakonnavalitsusega praegu ajutine tööleping. «Tahame sõlmida pikema lepingu kui aastane,» lisas Teemusk. «Pikaajalisem leping annab meile kindlustunde. Peame vananenud busside asemele paremaid ostma ning selleks tuleb laenu võtta.»

Vello-Lembit Teemuski sõnul tuleb Tarbusel investeerida maakonnaliine teenindavasse bussiparki 4--5 miljonit krooni. Ta tõdes, et Lvovi bussitehase eelmise aasta lõpus tehtud pakkumus diiselbusside LAZ müügiks osutus blufiks. «Asja lähemal uurimisel ilmnes, et laialt reklaamitud bussitüüpe ei toodetagi veel,» lausus Teemusk.

Tartumaa omavalitsuste liit otsustas mullu detsembris, et Liivimaa Bussi raske majandusliku olukorra lahendamiseks tuleb maakonnaliine teenindanud bussifirma liita kaugliinidega tegeleva Tarbusega. Tarbusele kuulus varem kaks kolmandikku Liivimaa Bussi aktsiatest.

Tarbuse nõukogu liikme, juristibüroo Fides juristi Andres Vuti teatel on Tarbuse aktsiakapital praegu veidi üle 10 mln krooni. Liivimaa Bussi teise endise omaniku, Tartu maavalitsuse osa kahanes ühinenud firmas poolelt miljonilt kroonilt 50 000 kroonile.

Hetkel kuum