Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vene diislikütuse kvaliteet Euroopa Liitu ei rahulda
Uute nõuete kohaselt ei tohi peamiselt kiirekäiguliste diiselmootorite kütusena tarvitatava gaasiõli väävlisisaldus ületada 0,05 protsenti senise 0,2 protsendi asemel.
Venemaa 28 naftatöötlemisettevõttest suudab «rohelist» kütust toota vaid viis -- Norski, Kirishi, Omski, Ufaa ja Permi tehas.
«Venemaa peab hakkama uusi turge otsima, kus piirangud ei ole nii ranged,» ütles MC Securities'i asedirektor nafta ja gaasi alal Stephen O'Sullivan. Seni on Venemaa varustanud suurt osa Euroopast kõrge väävlisisaldusega gaasiõliga, suurim klient on Saksamaa.
Venemaa tootis möödunud aastal 47 miljonit tonni diislikütust, millest 20 miljonit tonni läks ekspordiks.
Venemaa ja Balti riikide naftajuhtmed ei suuda jagada naftat sel määral, et tegeldaks vaid mõne väljavalitud naftatöötleja toodanguga, mis toob kaasa keskkonnasõbraliku diislikütuse segunemise teiste tootjate mustema kütusega.
Ventspilsi sadamal, mille kaudu liigub lõviosa Venemaa diislikütuse ekspordist, on probleeme kütuse kvaliteeti rikkuvate bakteritega. Tallinnal ja Riial seda probleemi ei ole, kuid nad suudavad teenindada vaid väiksemaid aluseid. REUTER-BNS