10. november 1996 kell 22:00

Samsungi auahne plaan

Samsungi eelmise aasta netomüük oli 1037 miljardit Eesti krooni, mille poolest ta oli maailma firmade hulgas neljateistkümnendal kohal. Euroopas olid temast suuremad ainult Royal Dutch/Shell ja Daimler Benz. Tähelepanuväärne on aga see, et müük kasvas ühe aastaga 275,6 miljardi krooni võrra.

Samsung peab oma kasvu eelduseks suurt tootearendustööd ja töötajate koolitust. Firma käibest investeeritakse nendesse valdkondadesse kuni seitse protsenti. Peale selle on tunduvalt uuendatud firma juhtimisstiili.

Samsung on tõeliselt universaalne kontsern, mille firmamärki võib Koreas kohata kõikvõimalikel toodetel. See tähendab, et ta toodab nii kvaliteetkangaid kui telefone, koptereid, transpordivahendeid, kodumasinaid ja tarbeelektroonikat. Peale selle on Samsung üks maailma suuremaid kindlustusfirmasid ning Söulis kuulub talle hotell Shilla ja ajaleht Joonang.

Üldise käsitluse järgi peetakse Korea firmasid suures osas Jaapani firmade matkijaks. Kuid Samsungi peadirektor Kun-Hee Lee on seisukohal, et maailma juhtivate firmade hulka suudavad tõusta üksnes kõige uuendusmeelsemad.

Et oma tugevaid külgi arendada, teeb Samsung paljudes valdkondades tihedat koostööd teiste tippfirmadega. Autotööstuses on tema partner Nissan, tarbeelektroonikas Toshiba, personaalarvutitootmises IBM, teleritootmises General Instruments ning hävitajate tootmises Lockheed ja Boeing.

Kontserni peadirektor Kun-Hee Lee on ühtlasi Samsungi suuremaid omanikke, kelle perele kuulub kontserni firmade aktsiaid 58,3 miljardi Eesti krooni eest. See on ühtlasi Korea üks eripärasid, et suurfirmad kuuluvad suguseltsidele. Kokku on Lõuna-Koreas neli maailmaklassi hiidkontserni: Samsung, Hyundai, Daewoo ja LG.

Nagu Jaapaniski, toimub töötajate edutamine Korea firmades oskuste ja tööstaazhi alusel.

Samsung pakub igal hommikul oma töötajatele tutvumiseks kontsernisiseseid uudiseid ning korra nädalas mahukamat ülevaadet firma tegevuse kohta.

Samsung loob praegu oma autotootmist ja eesmärk on jällegi võimas: nagu Hyundai ja Daewoo, tahab ka Samsung olla aastal 2010 maailma kümne suurema autotootja seas.

Busani linna lähedale rajatava autotehase esimese aasta toodanguks on kavandatud 80 000 autot. Müügile ilmuvad need 1998. aasta märtsis.

Kuna Lõuna-Koreas näib juba olevat piisavalt automarke: Hyundai, Daewoo, Kia ja Ssangyong, siis on riik Samsungi turule tulekut takistanud viisteist aastat.

Alles kaks aastat tagasi andis president Samsungile loa autotootmise alustamiseks, seostades selle rangete tingimustega. Nende järgi ei toeta riik autotootmise alustamist vähimalgi määral, lisaks ei tohi Samsung tööle võtta inimesi konkureerivatest firmadest ning peab teatud osa toodangust eksportima. KL

Hetkel kuum