Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaam sõidukis ja kinos

    Agentuuri Datum Optimum meediadirektor Teet Rehepapp ütleb, et reklaamiandja hakkab otsima alternatiivseid võimalusi siis, kui klassikalistes reklaamikanalites tekib reklaami küllastus. Samas märgib ta, et Eesti reklaamiturul sellist probleemi veel tekkinud ei ole.
    Transpordireklaami kujundava ASi Serireklaam tegevdirektor Raivo Pällo sõnab, et suurem osa firmasid ei riski paigutada raha reklaami alla, kui reklaami auditooriumi ja sihtrühma kohta puuduvad kindlad andmed.
    Kui kõne alla tuleb transpordivahendile paigaldatav reklaam, eelistatakse Pällo sõnul kindlalt trammi. Tramm liigub kesklinna piires üsna tiheda sõidugraafikuga, mis garanteerib, et inimesed panevad reklaami tähele, lausub ta.
    Kujundatud lõõtstrammi käigushoidmine terve aasta läheb reklaamijale maksma keskmiselt 150 000 krooni.
    «Trollide ja busside kasutamine reklaamipinnana on vähem efektiivne, kuna bussidel on liiga pikk ja harv sõidutrajektoor ning trollid sõidavad suurema osa ajast magalates, kus päeval kedagi ei liigu, ja õhtusel ajal on liiga pime, et reklaami märgata,» ütleb Pällo.
    Ebakindel sõidugraafik on ka põhjuseks, miks firmad ei avalda aktiivselt soovi paigutada oma reklaami taksode plafoonidele. ASi Linnatakso tegevdirektor Märt Raud tunnistab, et ta on paigutanud seni reklaami taksodele bartertehinguna, kui keegi seda soovib.
    Kokkuhoidliku ja tasuva reklaamimooduse on kasutusele võtnud firmad, kellel on ametiautod. Ühekordse kuluga kujundatakse sõiduk vastavalt firma sümboolikale ja liigutakse sellega mööda rahvarohkeid tänavaid.
    Sellise reklaami eest ei tule maksta reklaamimaksu ega renditasu reklaamipinna valdajale. Raivo Pällo kinnitab, et selline reklaamimoodus on levinud eriti hulgifirmade seas. «Kui leitakse hea parkimiskoht ja pilkupüüdev kujundus, on vastukaja sama, mis tavalise tänavareklaami puhul,» märgib ta.
    Teet Rehepapi sõnul on viimasel ajal hakanud kasvama firmade huvi ka kinoreklaami vastu. Eestisse välisfilme vahendava ASi MPDE juht Aldo Tammsar oma firma hallatavate kinode reklaamikäivet avaldada ei soovi.
    Sõpruse kino tegevdirektor Ene-Mai Kask ütleb, et Eestis tegeleb kinoreklaamiga kõige aktiivsemalt just MPDE. «Meiega on võtnud kontakti väga paljud huvilised, kuid me ise ei taha reklaami filmide ette paigutada,» räägib ta.
    Reklaamist keeldumist põhjendab Kask vaatajate huvide kaitsmisega. Ta lisab, et kõige enam soovivad end kinos reklaamida alkohoolsete jookide või tubakatoodete valmistajafirmad.
    «Noortele mõeldud filmi ette ei tahaks sellist reklaami kuidagi panna,» tunnistab Kask. Ta ütleb, et Sõprusesse satub reklaam peamiselt bartertehingute kaudu, kindlat hinnakirja ei eksisteeri.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kolme kuuga kolmandiku tõusnud vask lõi uue rekordi
Veebruarist 33% rallinud vase hind tegi täna värske rekordi, kerkides üle viie dollari naela eest.
Veebruarist 33% rallinud vase hind tegi täna värske rekordi, kerkides üle viie dollari naela eest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finantsjuhid julgustavad karjääri pöörama: tehke midagi, et teist jääks jälg maha
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.