Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaam ETVs on kahjulik reklaamiturule Vastukaja 17. jaanuari Äripäevas ilmunud artiklile «Reklaam ETVs jääb alles».

    Reklaamist Eesti Televisioonis on nii palju räägitud, et samade asjade pidev ülekordamine on juba piinlik. Kuid tulenevalt asjaolust, et ETV ärijuht Killandi selle teema Äripäevas taas üles tõstis, kordame veel kord üle vähemalt kõigile asjaosalistele teada olevad faktid.
    Tänu suurimale levialale määrab riigile kuuluv ETV hinnataseme telereklaami turul ning see ei sõltu erakanalite hinnatasemest. Suurem levi, kallimad programmid ja sellest tulenev parem vaadatavus võimaldavad ETV reklaami hinna kõrgema taseme erakanalitega võrreldes.
    Avalik-õigusliku ringhäälingu eetriaeg on rahvuslik rikkus, mille müügiga seonduv peab olema avalikkusele kättesaadav. Kaupa alla omahinna müües tekitatakse riigile majanduslikku kahju. Riikliku ettevõttena tegutseva ETV reklaamimüügi süsteem ei ole avalik ning ETV võib olla huvitatud erakanalite väljasuretamisest.
    Eelarve kaudu saadavate vahendite tõttu on ETV reklaamitulust suhteliselt sõltumatu ning võib endale lubada ebaratsionaalset müüki ja raha ebaotstarbekat kasutamist, kuna ta on kindlustatud eelarvest saadava rahaga.
    Rahvusvaheline audiitorfirma Ernst & Young on tuvastanud ETV poolt eetriaja müümise hinnakirja rikkumise. ETV müüs 250 000 krooni eest 1666 sekundit, mis 1995. aastal kehtinud ja sekundi hinnal baseeruva hinnakirja alusel teeb allahindluse protsendiks ligi 50, mitte 11, nagu nägi ette hinnakiri. (1995. aasta 10. jaanuari leping IP Multimedia Tallinna ASi ja ETV vahel.)
    Seega ei ole eetriaja hindade võrdlemisel õige võtta aluseks hinnakirju, vaid konkreetsed lepingud konkreetsete allahindlustega. ETV hinnakirjadel on tendents aina suuremaid allahindlusi lubada ning tegelikku müüki varjata.
    Näiteks 1995. aasta hinnakiri, kus 20protsendine allahindlus oli lubatud ühe miljoni kroonise summa pealt, ning 1996. aasta hinnakiri, kus 22protsendine allahindlus on lubatud juba 150 000kroonise summa pealt.
    Suuremate tellimuste pealt on allahindluse ulatus jäänud kindlaks määramata, võimaldades müüa praktiliselt piiramatute ja reklaamiturul teadmatute allahindlustega. ETV-l on võimalik täita avalik-õiguslikku tellimust just nii suures ulatuses, nagu riigieelarvest on selleks vahendeid eraldatud. Ometi tahab ETV ärijuht hoida avalik-õiguslikku televisiooni sõltuvana reklaamiandjatest.
    Reklaami kadumine ETVst ei mõjuta maksumaksjat ja rõõmustab televaatajat. Reklaam ETVs ei ole majanduslikult vajalik ETV avalik-õiguslikule programmile. Reklaam ETVs on kahjulik reklaamiturule. Seega jääb mulje, nagu vajaks reklaami vaid ETV juhtkond.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Kanada keskpank tõstis intressimäära 50 baaspunkti
Kanada keskpank tõstis kolmapäeval intressimäära 50 baaspunkti võrra 4,25%-ni, mis on peaaegu 15 aasta kõrgeim tase.
Kanada keskpank tõstis kolmapäeval intressimäära 50 baaspunkti võrra 4,25%-ni, mis on peaaegu 15 aasta kõrgeim tase.
Martin Kõdar: investeeri jätkusuutlikusse, aga ära pane raha ainult ühele energiaallikale
Tänapäeval on jätkusuutlikkuse strateegiata võimalikud üksnes lühiajalised äriprojektid, ent investeerides tuleb vältida üht levinud viga, kirjutab BaltCapi juhtivpartner Martin Kõdar.
Tänapäeval on jätkusuutlikkuse strateegiata võimalikud üksnes lühiajalised äriprojektid, ent investeerides tuleb vältida üht levinud viga, kirjutab BaltCapi juhtivpartner Martin Kõdar.
USAs kasvab kasutatud autode jaemüüja Carvana pankrotirisk Aktsia kukkus 40%
Carvana aktsia langes 40% kui maaklerfirma Wedbush tõstatas kasutatud autode jaemüüja võlgade maksejõuetuse võimaluse, mis suurendaks pankrotiriski.
Carvana aktsia langes 40% kui maaklerfirma Wedbush tõstatas kasutatud autode jaemüüja võlgade maksejõuetuse võimaluse, mis suurendaks pankrotiriski.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Slacki tegevjuht astub ametist tagasi ja lahkub ettevõttest
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Riik jätkab koostööd Tallinkiga sõjapõgenike majutamiseks
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Raadiohommikus: nende valimiste sõnumid ja heade mõtete linna ettevõte
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis luuakse koguni kahel korral sild Tartuga.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis luuakse koguni kahel korral sild Tartuga.

Olulisemad lood

Läti võttis Vene sõltumatult kanalilt Dožd litsentsi ära
Läti riiklik elektroonilise massimeedia nõukogu tühistas praegu Lätis tegutseva Venemaa sõltumatu telekanali TV Rain ehk Dožd ringhäälinguloa, vahendas Läti ringhääling.
Läti riiklik elektroonilise massimeedia nõukogu tühistas praegu Lätis tegutseva Venemaa sõltumatu telekanali TV Rain ehk Dožd ringhäälinguloa, vahendas Läti ringhääling.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.