• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 19.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Opeli normid Eestisse ei sobi

Enamus autokeskusi on Eestis kohendatud vanadest hoonetest. Nüüd on Nissani, Peugeot' ja Audi müüjatele järgnenud Opeli müüjad, kellel valmis Peterburi maanteel uusehitusest autokeskus.
Ascar Tallinna juhatuse esimehe Tõnis Plaani sõnul on Opelil taoliste ehitiste jaoks olemas ka oma normatiivid. Need on sõltuvad autode müügist ja elanike arvust. Õnneks pole Plaani kinnitusel need läänes toimivad normatiivid kohustuslikud. «Meil pole nendega midagi teha,» lausus Plaan. Nende normatiivide järgi oleks 1400m² hoone pidanud olema palju väiksem. Ka projekteerija Raivo Puusepp kinnitab, et Opeli ehitusmudelid olid vaid soovituslikku laadi. Puusepa sõnul oleks asukoht nõudnud suuremat ehitist. Visuaalse mulje petmiseks on maja mööda tänavat välja venitatud, et tunduks suurem.
Opeli autokeskus ehitati nn Serla auku. «See oli vihane BAMi ehitamine,» meenutab Plaan. «Suured mehhanismid töötasid ja maa rappus,» kirjeldas ta augu täitmist. Autokeskuse ehitamiseks täideti august vaid üks serv. Teine pool ootab uut ehitajat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele