• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,75%45 643,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,75%45 643,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 19.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Opeli normid Eestisse ei sobi

Enamus autokeskusi on Eestis kohendatud vanadest hoonetest. Nüüd on Nissani, Peugeot' ja Audi müüjatele järgnenud Opeli müüjad, kellel valmis Peterburi maanteel uusehitusest autokeskus.
Ascar Tallinna juhatuse esimehe Tõnis Plaani sõnul on Opelil taoliste ehitiste jaoks olemas ka oma normatiivid. Need on sõltuvad autode müügist ja elanike arvust. Õnneks pole Plaani kinnitusel need läänes toimivad normatiivid kohustuslikud. «Meil pole nendega midagi teha,» lausus Plaan. Nende normatiivide järgi oleks 1400m² hoone pidanud olema palju väiksem. Ka projekteerija Raivo Puusepp kinnitab, et Opeli ehitusmudelid olid vaid soovituslikku laadi. Puusepa sõnul oleks asukoht nõudnud suuremat ehitist. Visuaalse mulje petmiseks on maja mööda tänavat välja venitatud, et tunduks suurem.
Opeli autokeskus ehitati nn Serla auku. «See oli vihane BAMi ehitamine,» meenutab Plaan. «Suured mehhanismid töötasid ja maa rappus,» kirjeldas ta augu täitmist. Autokeskuse ehitamiseks täideti august vaid üks serv. Teine pool ootab uut ehitajat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele