• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,1%40 041,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,13
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,1%40 041,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,13
  • 07.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas soodustused ja lisatasud on põhjendatud?

Esimene asi on see, et suh-teliselt pikka aega on Eestis olnud olukord, kus riigiametisse on raske inimesi tööle saada. Selge on see, et heade riigiametniketa pole võimalik ehitada head riiki. Isegi praegu, tänastes tingimustes, kus olukord on paranenud, pole ikkagi millegagi kiidelda. Kui tulla näiteks Euroopa integratsiooni juurde, siis meil ei ole piisavalt kompetentseid riigiametnikke, kes suudaksid seadusi ellu viia, püsida töögraafikutes kohustustega, mis me oleme endale võtnud. Nii et ma ei tea, kas need vähesed soodustused, mis siin on suudetud välja pakkuda, on piisavad, et saada tööle häid spetsialiste. Kui näiteks jurist Tartu ülikooli lõpetab ja tal on valida, kas minna riigiametisse või erasektorisse, siis läheb ta ikkagi erasektorisse. Nii et ma leian, et lisatasud ja soodustused peaksid olema, et inimesi riigiametis tööl hoida.
Muidugi olen selle poolt, et palkasid diferentseerida. Tahame me või ei taha, kuid ministeeriumides töötab veel kaunis palju nõukogudeaegseid inimesi, kellel on töökogemus, mis ei vasta uutele nõudmistele.
Ma arvan, et põhimõtte-liselt tuleks lisatasude maksmist ja soodustusi piirata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riigiametniku palk võiks olla piisav tehtava töö eest, et ei peaks neid sageli põhjendamatuid lisatasusid maksma. Lisatasu võiks maksta ainult juhtudel, kui ametnik tõepoolest pingutab midagi teha ka lisaks põhitööle. Mõningate kategooriate inimestel võib olla vajadus lisatasude järele.
Töö eest tuleb maksta ikka konkreetset palka ja riigiametnikel peaks see olema nii suur, et see konkureeriks mingil määral erasektori omaga, et ka riigitööl oleks piisavalt arukaid inimesi.
Põhiline on see, kui suudetaks kokku hoida riigiametnike arvu koha pealt ja nende ebavajalike funktsioonide kaotamise koha pealt, siis poleks mul mitte midagi selle vastu, kui sellist kokkuhoidu kasutatakse ära kõrgemate palkade maksmiseks.
Parem maksta kõrgemat palka ja vähemale arvule töötajatele, kui teha mingeid lisasid ja soodustusi, mis lubavad ametnikel rahulikult oma kohtadel ka tööd tegemata püsida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele