Konkursi väljakuulutamise järel juhtisid mitmed osalejad tähelepanu, et neile pole selge, kas korraldajad ootavad konkreetseid pakkumusi või üksnes nende ideid. «Ebaselged konkursid toimuvad tavaliselt kellegi huvides,» nentis toona ASi Velo HK tegevdirektor Ege Hirv.
Aprilli lõpuks valis transpordiameti komisjon välja kolm paremat projekti ja tunnistas võitjaks Ektaco.
Koos tuntud välisfirmaga Olivetti-Bucsom pakkumuse esitanud ASi Proekspert müügijuht Märt Randoja kirjeldab konkursi finaali nii: «Transpordiameti juhataja Tiit Kivikase suulise kutse peale läksime 30. aprillil transpordiametisse, kus kolm paremaks tunnistatud osalejat pidid oma töid n-ö kaitsma. Jõudsime kohale pool tundi varem ja asusime Kivikase juuresolekul aparatuuri üles seadma. Kui ettenähtud aeg täis sai, teatas Kivikas ühtäkki, et kuna linnavalitsus pidas vajalikuks konkursi käiku kiirendada, tegi komisjon otsuse juba eelmisel päeval.»
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kivikas väidab esiotsa, et 30. aprilliks polnud kedagi transpordiametisse palutud. Hetk hiljem ta siiski täpsustab, et kolme parema töö autorid olid 30. aprilliks siiski välja kutsutud, kuid üksnes selleks, et võitjale küsimusi esitada.
Konkursikomisjoni liige Dago Antov inseneribüroost Stratum sõnab, et kuulis juhtunust alles tagantjärele. «Mind ja teisi komisjoniliikmeid kutsuti 29. aprillil transpordiametisse, kus teatati, et nüüd on vaja kiiresti teha lõplik otsus,» räägib ta.
Konkursi lõpptulemusi kommenteerides andis transpordiamet avalikkusele teada, et Ektaco projekti üks põhiplusse oli selle odavus. Nii Märt Randoja kui Dago Antov kinnitavad, et hindu konkursitingimuste kohaselt ei küsitudki. Randoja kahtlustab, et Tallinn sõlmib peatselt Ektacoga lepingu parkimisseadmete tarnimiseks, ehkki tegemist oli idee-, mitte hankekonkursiga.
Ektaco juhatuse esimees Rein Haavel ootab linnalt konkreetset tellimust. «Näeme oma rolli seadmete tarnijana, aga oleme võimelised ka süsteemiteenust pakkuma,» lisab Haavel.
ASi Proekspert kalkulatsiooni järgi on parkimissüsteemi teenindamine magus pala. «Aastane käive võib olla umbes 140 miljonit krooni,» sõnab Märt Randoja.
Transpordiameti juhataja asetäitja Raik Saart väidab, et amet ei kavatse riigihangete seadust rikkuda. «Seadmete ostmiseks hakkame igal juhul korraldama hankekonkursse,» lubab ta.
Proeksperdi protesti kommenteerib Raik Saart lühidalt: «Ma ei tea ühtegi konkurssi, millega kõik asjaosalised oleksid rahule jäänud.»