Uhsi sõnul võib sel aastal turu-uuringufirmade ekspordi maht olla kuni 43 protsenti käibest.
ASi Emor juhataja Karin Niinas ütles, et oluline kliendirühm on uuringufirmad Inglismaalt, Rootsist, Taanist ja Soomest. «Osaleme multinatsionaalsete firmade projektides, vastutame andmekogumise eest kas Eestis või kogu Baltikumis,» lausus Niinas.
ASi Ariko MG direktori Kalev Petti sõnul võib Eesti turu-uuringufirmade eksport kasvada siis, kui Eesti alustab ühinemisläbirääkimisi Euroopa Liiduga.
Kui Eesti turu-uuringutega tegelevate firmade kogukäive möödunud aastal oli 26 mln krooni, siis sel aastal ennustavad firmad turu kasvu kolmandiku võrra, kuni 35 mln kroonini.
Karin Niinas ütles, et turu kogumaht võib selle aasta lõpuks tõusta 32 mln kroonini. Raul Uhs märkis, et tellimuste maht kasvab oluliselt ning selle aasta lõpuks on turu kogumaht 35 mln krooni. Ta ei välistanud, et Eestis võiks tegutsema hakata veel mõni uus turu-uuringute firma.
Turu-uuringute areng on seotud kogu Eesti majanduse arenguga, märkis Balti Meediateabe ASi tegevdirektor Margo Veskimägi. Ta lisas, et turu-uuringuid vajavad eelkõige tugevas konkurentsis tegutsevad suuremad ettevõtted.
Petti ütles, et kui praegu on Eestis umbes paarsada turu-uuringute püsitellijat, nendest veidi alla saja ostavad eritellimusi, siis ilmselt tellijate ring lähiajal oluliselt ei muutu. ASi Saar Poll tegevdirektor Andrus Saar ütles, et tellijad on muutunud märksa teadlikumaks ja soovivad järjest erinevamaid uuringuid. Neid tellitakse firmade ja turu arengusuundade prognoosimiseks ja tellijad oskavad tulemusi kasutada.