Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevõtja number üks
m Möödunud talvel vastas ASi Pakterminal juhatuse esimees Aadu Luukas Äripäeva küsimusele, kes on tänapäeva Eestis rikas, järgmiste sõnadega: «Rikkus on väga suhteline asi. Ma võin enda seisukohalt öelda, et ma ei ole kunagi elus tundnud end olevat vaene, ehkki rahalisi probleeme on mul olnud sellest ajast, kui mäletama hakkasin.»
Tõepoolest, Eesti kütuseärimeheks number üks tituleeritud Aadu Luukas ei ole kunagi olnud vaene, sest isegi siis, kui tal pole olnud raha, on tal jätkunud ettevõtlikkust, oskusi ja kindlat tahtmist midagi suurt ja korralikku ära teha.
Aga sellest muidu tagasihoidlikule ja rahulikule Aadu Luukasele ei piisa. Hea lobbymehena ja arvestatava spetsialistina suudab ta mõjutada meie poliitikuid transiidiküsimustes. Ikka ja jälle võib teda näha mitmete delegatsioonide koosseisus Moskva vahet ja mujal maailmas ringi sõitmas. Aeg-ajalt vilksatavad tema optimistlikud arvamusavaldused Eesti-Vene transiidikoridori laiendamise võimalikkuse kohta ajakirjanduse veergudel. Ja seda kõike ei varjuta isegi sellised faktid, et Pakterminal andis sõiduauto rendile kõrgele majandusministeeriumi ametnikule Arvi Hamburgile.
Sügiseks lisandub Luukase kontosse järjekordne kordaminek -- Muuga sadamasse luuakse tollivaba tsoon. Selle vabatsooni loomise taga nähakse Aadu Luukase järjekindlat selgitustööd valitsuses. Nüüd ei jää samuti vabatsooni ihkaval Võru linnavalitsusel muud üle kui Aadu Luukas oma palgale võtta, sest sellel mehel on palju ideid ja lai haare.