• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • 08.08.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismifirmad taotlevad sadama ja lennujaama tulu ümberjaotust

Praegu maksavad Tallinna lendavad lennufirmad ja regulaarreise korraldavad laevafirmad Tallinna lennujaamale ja ASile Tallinna Sadam reisijatasu, mis läheb lennujaama ja sadamate ülalpidamiseks. Erki Urva sõnul taotleb Tallinna linnavolikogu turismimaksu kehtestamist, mis on juba reisijatasu näol olemas.
«See on riigi ja Tallinna linna omavaheline asi, kuidas nad selle summa jagavad,» ütles Urva. Tema sõnul oleks reisijatasu ümberjagamine lennu- ja laevafirmade ning Tallinna linna vahel ainuke turismimaksu kogumise võimalus.
Maksukoormust uue maksu sisseseadmisega Urva sõnul suurendama ei peaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Estonian Air asepresident Toomas Leis ütles, et idee jagada reisijatasu Tallinna linnaga pole halb, kuid sel juhul võivad tekkida probleemid lennujaama majandamisega. «Kui osa raha liigub lennujaama tuludest kuhugi mujale, siis tekib küsimus, kuidas seda kompenseeritakse,» lausus ta. «Tõenäoliselt ei ole olemasoleva maksu jaotamine reaalne.»
ASi Tallinna Sadam finantsdirektori Sandor Liive sõnul meenutab sadamate teenitud tulu ümberjaotamine möödunud aegu. «Tallinna Sadama renoveerimisele on viimasel kolmel-neljal aastal väga palju raha kulutatud ja see kõik on vaja kuidagi tagasi teenida,» lausus ta. «Ma ei näe põhjust, et me sellest 20kroonisest nn peamaksust peaksime kellelegi midagi ära andma.»
Praegu maksavad laevafirmad iga reisija pealt Tallinna Sadamale 20 krooni mahatulekul ja 20 krooni laevale minekul. Reisija jaoks sisaldub see summa laevapileti hinnas.
Tallinna lennujaamale maksavad lennufirmad iga rahvusvahelise lennuga väljunud reisija eest 132 krooni, Eesti-sisestel lendudel on reisijatasu 3,5 krooni. Esimesel poolaastal teenis RE Eesti Lennujaamad reisijatasuna 14,5 miljonit krooni.
Tallinna linnavolikogu tegi riigikogule turismimaksu sisseseadmise ettepaneku juuni lõpul.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele