Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarneklausleid peab tundma

    Müüja ja ostja vahelisi kohustusi määravad kauba transpordi korraldamisel kolmetähelised Incotermsi (või ka rohkem -- Põhjamaades kasutatava Combitermsi) tarneklauslid. Nende saladuslike tähekombinatsioonide tundmise vajalikkuses ei saa firmade ostu- ja müügijuhid ning logistikud kahelda pärast alljärgneva näitega tutvumist.
    Tänavu kevadel saatis OÜ RM Fischer Eesti ekspedeerimisfirmaga Scansped Eesti Tallinnast Riia poole teele partii kellasid. Keegi ei tea, kuhu kellad kadusid, kuid Riias asuva ostjani pole nad jõudnud.
    RM Fischer Eesti müügijuht Mati Väärtnõu oli firma omaniku soovitusel ekspedeerimisfirmaga sõlmitud lepingusse kirjutanud tarnetingimusena CIP. Paraku ei olnud müügijuht teadlik, et CIPi puhul jääb müüja kohustuseks kindlustada kaup ostja kasuks. Kes maksab ligi 1000dollarilise kahju?
    RM Fischer Eesti oli ise valinud tarnetingimuse CIP. See tähendab, et kauba saatja peab kindlustama kauba. Meie vahendame kliendile kindlustust, kui kliendilt tuleb selleks kirjalik palve. Kui ta saadab meile paberi, kus on kirjas CIP, siis jääb kindlustuse tegemine kliendi enda kohustuseks.
    Ekspedeerija peab kauba eest vastutama igal juhul vaid ekspedeerija vatutuse piires. Lennukauba puhul on vastutuse piirmäär 20 dollarit kauba kilo kohta. Autoveo puhul on vastutuse piirmäär 8,33 SDRi (IMFi arveldusühik) kilo kohta. Maikuu tollikursi järgi oli 1 SDR 18,86 krooni. Järelikult on kilo kohta vastutus 157 krooni. Kellad on kerged. Kui me üldse Fischer Eestile kompensatsiooni maksame, siis tuleb see summa kaotsi läinud paari kilo kellade pealt 300 krooni ümber.
    Kui kaup saadeti ära tarneklausliga CIP, siis sellest hetkest, kui kaup anti vedaja kätte, läks tarne ja kauba kadumise ning kahjustamise risk müüjalt ostjale üle. Müüja kohustus oleks olnud aga see kaup kindlustada üleveo ajaks ostja kasuks. Kui ta jättis selle tegemata, siis ta rikkus väga oluliselt oma lepingujärgset kohustust. Incotermsi järgi peab kauba kadumise tõttu õiendama hakkama ostja. Ta peab seda tegema kahe osapoolega. Müüjaga sellepärast, et müüa pole täitnud korralikult tarneklauslit CIP. Vedajalt tuleb küsida, kus on kaup. Vedaja vastutab oma vedaja vastutusega. Kuid see on väga tagasihoidlik. 8,33 SDRi teeb ligikaudu 150 krooni brutokilo kohta.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.