Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euroopa komisjon valmistas lennuametile pettumuse
Pärast rahvusvahelise tsiviillennunduse lepinguga liitumist peab Eesti lennunduspoliitika muutuma avatumaks lepinguga liitunud riikide lennukompaniidele, lausus Tüür. Selle asjaolule on seni rõhunud ka Skandinaavia lennukompanii SAS lennundusvaidlustes Estonian Airiga.
SASi Eesti esinduse juht Peder Alming on korduvalt rõhutanud, et ta ei saa aru, miks Euroopa Liitu pürgiv Eesti seab lennugraafikute kaudu SASile piiranguid, samas kui Euroopa Liidus seda liikmesriikide seas ei tehta.
AS Estonian Air on lennugraafikute koostamisel lähtunud seisukohast, mille järgi ei jätku liiga suure arvu lendude puhul Skandinaavia liinidele reisijaid. See muudaks lennud majanduslikult kahjulikuks.
Eduard Tüüri sõnul soovib osa Euroopa Liitu pürgivaid riike, et lennundusturg Euroopa Liidus muutuks võimalikult kiiresti avatuks. See annaks antud riikide lennukompaniidele turul palju suuremad võimalused uusi liine avada, lisas ta.
Tüür ütles, et enne rahvusvahelise tsiviillennunduse lepingu sõlmimist soovib Euroopa komisjon kandidaatriikidega lähemalt tutvuda. Eesti liitumine tsiviillennunduse lepinguga selgub Tüüri sõnul detsembris.