Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna sillaehitusfirma K-Most annab kolmapäeval Tartu maakonnas tellijale üle Tartust 14 kilomeetri kaugusel asuva uuendatud Ulila maanteesilla.
Tellijafirma Tartu teedevalitsuse tegevdirektori Jüri Tomsoni sõnul on Rõhu küla lähistel asuv sild täielikult uuendatud. K-Most paigaldas täiendavad tugipostid, tugevdas kandetalasid ja taastas piiret.
Ehitajad laiendasid silda seitsmelt meetrilt kümnele, mis Tomsoni sõnul muudab liikluse sillal ohutumaks.
K-Mosti tehnilise direktori Georgi Berlini sõnul läksid remonditööd maksma umbes poolteist miljonit krooni. BNS
Neljapäeval algab Eesti Näituste messikeskuses esimene rahvusvaheline ehitusmess Eesti Ehitusturg.
Näitusel osalevad laenuandjad, kindlustusseltsid, projekteerimisbürood, ehitusmaterjalide müüjad ja ehitajad, ütles Eesti Näituste projektijuht Helle Kukk.
Neli päeva kestval ehitusmessil osaleb 70 ehitusega seotud firmat Eestist, Soomest, Saksamaalt, Taanist, Leedust, Poolast ja Lätist. Ekspositsioonipind on 4800 ruutmeetrit. BNS
15 miljardit dollarit maksva Taiwani kiirraudtee ehitaja leidmiseks korraldatud enampakkumise võitjaks tunnistati Euroopa firmadest koosnev konsortsium, teatas Taiwani transpordiministeerium.
Võitjal on kolm kuud aega lepingu sõlmimiseks, vastasel juhul läheb ehitusõigus üle teiseks jäänud Jaapani konsortsiumile, ütles transpordiministeeriumi esindaja.
Võitjaks tulnud konsortsium koosneb Taiwani Continental Engineering Corporationist ja Evergreen Groupist, Saksamaa Siemensist ja Prantsuse GEC Alsthomist ning pakub raudtee ehitamiseks Prantsuse TGV ja Saksamaa ICE kiirraudteesüsteeme.
Lepingu kohaselt on raudtee ehitajal õigus järgmised 30 aastat tegutseda operaatorfirmana, mille järel raudtee läheb üle valitsuse omandisse.
Euroopa konsortsium pakkus investeeringuteks 13 miljardit dollarit.
Kolmekümne aasta jooksul peab konsortsium tagasi maksma valitsuse poolt projekti investeeritud summa, mida on kasutatud raudtee alla jääva maa ostuks eraisikutelt. Samuti tuleb igal aastal riigile maksta 10 protsenti brutotulust. dpa-ETA