• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.10.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti kalalaevad saavad järgmisel aastal püügilimiidi

Kalurite liidu juhatuse esimehe Toivo Orgussaare sõnul on limiidid vaja kehtestada selleks, et säilitada kalavarusid. «Praegune püügivõimsus kipub ületama eraldatud kvoote ja seetõttu on kalavarud hakanud vähenema,» ütles Orgussaar.
Kui me laevadele limiite ei jaga, peavad kõik laevad osalise koormusega töötama, sest uusi laevu soetatakse kogu aeg juurde, rääkis Orgussaar. Tema sõnul tuleb laevaomanikel edaspidi uusi laevu juurde ostes samal ajal vanemad maha kanda. «Saadame ka valitsusele kirja, et antaks välja määrus, mis määratleks laevade juurde ostmise korra,» lisas Orgussaar.
Püügilt eemal olnud laevadel on õigus limiiti juurde taotleda juhul, kui laev oli remondis või jäävangis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laevad saavad limiiti juurde vaid siis, kui mõni teine laev oma limiidi neile müüb või rendib.
Orgussaare sõnul tähendab püügilimiitide jagamine pikemas perspektiivis seda, et kalalaevastiku suurus väheneb. «Laevade arv ei vähene järsult, vaid järk-järgult,» lisas Orgussaar.
Hiiu Kaluri tütarettevõtte ASi Dagomar juhataja Marek Harjaku sõnul peaks tulevikus kala püüdma umbes 30--40 laeva. Praegu on Eesti kalalaevastikus 150 laeva, keskmise vanusega 20 aastat.
Laevadel, mis püügilimiiti täis ei püüa, vähendatakse järgmisel aastal seda püüdmata jäänud limiidi ulatuses ja selle normi kasutamise õigus kandub edasi mõnele teisele laevale.
See aasta on esimene, mil Eesti täidab kogu kalakvoodi. Eesti tänavune kalakvoot on 116 743 tonni, ELile on müüdud 36 900 tonni kala.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele