Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kujundus ja kaup loob terviku
Tellija:- AS Santor
Asukoht:- Tallinn Tartu mnt 63 / Hermanni 1, 2. korrus
Sisearhitekt:- värvilahendus ja ruumiplaneering -- Indrek Näkk, sisustusteksiilid ja tarbekunst -- Anu Vainomäe
Mööbel:- Wittmann, Baleri, Oken, Hapval, Frezza, Fendi
Valgustid:- Fagerhult, Louis Poulsen, Milan, Brumberg
Teksiil:- Almedahlsi söövitatud kangad
Tarbekunst:- Kalle Saare, Tiina Sarapuu, Rait Pääts, Juss Piho
Üldpind:- 650 m²
Maksumus:- renoveerimine 2000 kr/m², sisekujunduslikud näidised 1800 kr/m²
- Hiljuti ütles üks sisearhitekt, et teatud ühiskondlike objektide sisekujundusi tuleks vaadata nähtuse, aga mitte ruumikujundusliku lahenduse seisukohalt. Imagia on nähtus -- sest müügisalonge, kus sisekujunduses seotakse kaup ja ruumikujundus ühtseks esteetilist naudingut pakkuvaks tervikuks, on Eestis väga vähe.
«Tavaliselt on mööblipoes kaup üksteise otsa kuhjatud, kuid salongis peab saama mööblieset rahulikult igast küljest vaadata-katsuda,» sõnastas ASi Santor müügijuht Kai Ots tellija kõige olulisema lähteülesande sisearhitektidele. Endisest tööstusruumist ehitatud huvitava põranda ja värvilahendusega avar saal moodustab vaid taustsüsteemi, millele annab vähemalt poole juurde salongis eksponeeritav mööbel ja tarbekunst.
Salongi juhataja, sisearhitekt Anu Vainomäe sõnul lähtuti kauplussalongi rajamisel ideest, et inimene peab saama rahulikult kas salongi kliendinurgas istudes või tootenäidiste ümber jalutades väljapanekut imetleda. Seepärast on Imagia suure müügisaali ühte nurka ehitatud madalale toodud ripplaega salongikohvik.
Sisekujundaja Indrek Näki hinnagul on müügisalongi kohvik ainulaadne terves Eestis. Suur sammassaal muudeti mitmekesisemaks liigendatud põrandaga. Keraamilistest plaatidest moodustuvad saalis funktsionaalsed kaubatänavad. Nende vahele jäävad kaheksas eri värvitoonis vaipkattega sektorid, kus mööbel on tootegruppide ja kaubamärkide alusel tervikuteks grupeeritud. Erineva otstarbe ja stiiliga väljapanekute sektorid on eraldatud läbipaistvate kangastega, andes nõnda avarale ja kõrgele ruumile soojust ja hubasust juurde.