• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    The Economisti avaldatud pessimism on õigustamatu

    The Economist hoiatas, et Eestis, Lätis, Poolas, Slovakkias ja Ukrainas võivad kohalikud valuutad sattuda spekulatiivsete rünnakute alla. Pessimistlike järelduste aluseks on nende riikide jooksevkontodefitsiidi, valuuta reaalkursi tõusu, eelarve tasakaalu, valuutareservide mahu ja rahapakkumise juurdekasvu analüüs.
    Leedu keskpanga makromajanduse osakonna direktor Raimondas Kuodis ütles, et Leedu valuutakomitee süsteem suudab maksebilansi tasakaalustada. Ta deklareeris, et keskpank suudaks seista vastu võimalikele spekulatiivsetele rünnakutele liti vastu, mis võivad tuleneda riigi jooksevkontodefitsiidi kasvust. Maksebilansi defitsiit käivitab automaatselt kaitsemehhanismi: keskpanga reservid hakkavad kahanema, vähendades rahapakkumist ning viies üles intressimäärad. See vähendab tarbimist ning seeläbi ka importi.
    Kuodise sõnul ei tuleks muretseda mitte impordi liiga kiire kasvu, vaid hoopis ekspordi liiga aeglase kasvu pärast. Siinkohal tuleb rõhutada, et Leedu oli ekspordi kasvult möödunud aastal maailma juhtiv riik. Seepärast ei saa ka litti ülehinnatuks pidada.
    Leedu jooksevkontodefitsiidi põhjuseks on riigieelarve defitsiit ja suur investeeringute sissevool Leetu. «Seetõttu on meil võimalik tarbida rohkem kui me teenime,» ütles Kuodis.
    Lühiajaliste spekulatiivsete investeeringute sissevool Leedusse on palju väiksem kui valuutakriisieelsesse Mehhikosse, T?ehhi Vabariiki või Taisse. Kuodise sõnul ei ole Leedu finantsturg likviidne ning seetõttu on raske sealt kiiresti lahkuda.
    Leedu Panga plaan kaotada järk-järgult valuutakomitee süsteem on tekitanud ärevust riigi tööstusringkondades.
    Leedu töösturite liidu juhatus korraldas koosoleku, et arutada, mis saab, kui peaks katkestatama Leedu liti seotus dollariga. Töösturid tahavad teada, kui tugevaks kujuneb litt teiste valuutades suhtes. «Valitsus ja keskpank on kinnitanud, et litt on tugev, kuid on ebaselge, mida see tähendab,» ütles üks Kaunase tööstur. BNS
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.