• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 14.11.97, 00:00

Kuidas ETV loobumine mõjutab reklaami hinda?

Tõenäoliselt tõstab. Minu meelest need väga agressiivsed võtted reklaami müügil on hindu konkureerivates kanalites suhteliselt madalal hoidnud. Selles mõttes peaks asi positiivsemaks minema, et telereklaami sekund ikka üritab liikuda sinnapoole, kus tema hind peaks olema. Ta on ju traditsiooniliselt alati kallis olnud.
Ei usu, et ta lehtede reklaami hinda mõjutama hakkab. Lehed seavad seda asja ikka enda järgi. Kui ETVst reklaam kaob, võib see muuta reklaami proportsioone lehtede ja elektroonilise meedia vahel: kuidas reklaamiraha edaspidi jaguneb.
Kui konkurents kaob, siis hinnad tõusevad, aga samas Eesti ongi rahvusvahelist hinnaskaalat vaadates müünud reklaami häbematult odavalt. Hinnad ongi vaja paika panna. Vahepeal tundus, et osa ETV reklaamist müüdi puhtalt dumpinghindadega. Noh, kindla tagamõttega. Loomulikult, kes võtab erakanaleid, kui on võtta Eesti kõige suurem kanal madalama hinnaga.
Elu paneb selle paika. Ka erakanal ei saa küsida lõpmatult kõrget hinda, sest ta lihtsalt ei saa siis seda tellimust.
Minu arust oli see asi väärastunud ja proportsioonid saavad nüüd õigeks.
See on suuresti meedia-spetsialistide matemaatiline küsimus, mida oma rahaga peale hakata. Teine küsimus on selles, kas raha, mis läheb praegu ETVsse, kanaliseerub kõrgemate hindadega erakanalitesse, või liigub osa rahast mingisse teise meediasse.
See sõltub, missuguse reitinguga hakkab programm olema ja mida üks kontakt hakkab konkreetses telekanalis maksma.
Põhimõtteliselt on meedia puhul mitu taktikat. Me võime ka Lasnamäel kioski külge panna ühe sildi ja kujutame ette, et aastaga saame seal 200 000 kontakti. Aga kui seal käib väga vähe inimesi, ei ole meil sest tolku.
Eriti ei mõjuta. Selles, et ta ETVst välja läheb, ma sügavalt kahtlen. Ei näe majanduslikku põhjendust, miks peaks riik sinna paarkümmend miljonit juurde maksma, ja erakanalitel võtta see risk, et raskes majanduslikus olukorras maksta ETV-le 35 miljonit.
Ilmselt see hind peab hakkama tõusma, aga ta tõuseb proportsionaalselt, mingeid järske muudatusi ühe või teise kanali äralangemisega ei teki. Eestlaste konkurents on hästi tõsine, et hind ei saa niisama lihtsalt tõusta. Ainuke asi, mis võib tulla on see, et TV1 hinnad tõusevad kevadeks TV3 ja Kanal 2 tasemele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele