Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisinguautod hakkavad peagi autosalongidesse tagasi jõudma

    Järgnevatel aastatel hakkab turule jõudma autosid, mille liisinguaeg läbi saanud.
    Kasutusrendiga liisitud auto liisinguperioodi lõppedes on rentnikul kaks võimalust:
    a) osta auto kokkulepitud jääkväärtusega endale;
    b) sõlminud autot ostes automüügifirmaga täiendava tagasiostulepingu, müüa see automüügifirmale.
    Esimesel juhul saab auto omanikuks rentnik, kes on tõenäoliselt olnud auto ja tema hooldusega rahul ning tarbib autofirma teenuseid ka edaspidi. Muidugi võib auto omanikuks saanud inimene selle ise realiseerida ning otsustada mõne muu automargi kasuks. Kuid ka sel juhul tõenäoliselt uue auto kasuks. Ise realiseerida peaks rentnikku motiveerima turuhinna ja jääkväärtuse erinevus, mis tõenäoliselt võib olenevalt automargist olla isegi mitmekordne.
    Teisel juhul saab autofirma endale müügiks auto, mille turuväärtus enamikel juhtudel oluliselt kõrgem lepingus fikseeritud jääkväärtusest. Minu andmetel võib enamiku kasutatud autode müügist teenida oluliselt suuremat marginaali kui uute autode müügist. Arvan, et kui enamik autofirmasid pole seni nii väga tõsiselt kasutatud autode müügiga tegelenud, siis lähemal ajal on kindlasti vastava osakonna loomine või suurendamine paljudel plaanis. Kuna enamik loobujaist peaks olema firmad, siis kõige suurema tõenäosusega on uue auto müümine just neile.
    Second hand annab remontijatele tööd
    Kasutatud auto vajab järjest enam remonti ja varuosi, garantiiaeg autol on läbi saanud, seega peaksid tulud hooldustöödega tegeleval autofirmal (Eestis teostab suurem osa automüüjaid ka hooldust ja remonti) pigem suurenema.
    Tõsi, kui auto jääkväärtus 3aastase kasutusrendi puhul on 60%, on selle pealt tõenäoliselt natukene kaotust tulemas. Niisuguseid lepinguid võib olla keskmiselt mõnikümmend tuhande kohta. On autofirmasid, kes algusaastatel turule tulles sellega natuke üle pingutasid ning kellel tuleb selliste autode realiseerimisega raskusi. Kuid arvan, et see peaks olema ületatav. Ning jälle meenutan, et ka see firma on potentsiaalne uue auto ostja.
    Enamasti on jääkväärtus 20--35% auto soetusmaksumusest, mis 250 000 krooni maksva auto korral on maksimaalselt 87 500 krooni -- päris atraktiivne hind 3 aastat vana auto kohta. Arvan, et sellise auto müügi ja sealt ka kasu teenimisega ei tohiks autofirmal mingit muret olla.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.