Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liisinguautod hakkavad peagi autosalongidesse tagasi jõudma
Järgnevatel aastatel hakkab turule jõudma autosid, mille liisinguaeg läbi saanud.
Kasutusrendiga liisitud auto liisinguperioodi lõppedes on rentnikul kaks võimalust:
a) osta auto kokkulepitud jääkväärtusega endale;
b) sõlminud autot ostes automüügifirmaga täiendava tagasiostulepingu, müüa see automüügifirmale.
Esimesel juhul saab auto omanikuks rentnik, kes on tõenäoliselt olnud auto ja tema hooldusega rahul ning tarbib autofirma teenuseid ka edaspidi. Muidugi võib auto omanikuks saanud inimene selle ise realiseerida ning otsustada mõne muu automargi kasuks. Kuid ka sel juhul tõenäoliselt uue auto kasuks. Ise realiseerida peaks rentnikku motiveerima turuhinna ja jääkväärtuse erinevus, mis tõenäoliselt võib olenevalt automargist olla isegi mitmekordne.
Teisel juhul saab autofirma endale müügiks auto, mille turuväärtus enamikel juhtudel oluliselt kõrgem lepingus fikseeritud jääkväärtusest. Minu andmetel võib enamiku kasutatud autode müügist teenida oluliselt suuremat marginaali kui uute autode müügist. Arvan, et kui enamik autofirmasid pole seni nii väga tõsiselt kasutatud autode müügiga tegelenud, siis lähemal ajal on kindlasti vastava osakonna loomine või suurendamine paljudel plaanis. Kuna enamik loobujaist peaks olema firmad, siis kõige suurema tõenäosusega on uue auto müümine just neile.
Second hand annab remontijatele tööd
Kasutatud auto vajab järjest enam remonti ja varuosi, garantiiaeg autol on läbi saanud, seega peaksid tulud hooldustöödega tegeleval autofirmal (Eestis teostab suurem osa automüüjaid ka hooldust ja remonti) pigem suurenema.
Tõsi, kui auto jääkväärtus 3aastase kasutusrendi puhul on 60%, on selle pealt tõenäoliselt natukene kaotust tulemas. Niisuguseid lepinguid võib olla keskmiselt mõnikümmend tuhande kohta. On autofirmasid, kes algusaastatel turule tulles sellega natuke üle pingutasid ning kellel tuleb selliste autode realiseerimisega raskusi. Kuid arvan, et see peaks olema ületatav. Ning jälle meenutan, et ka see firma on potentsiaalne uue auto ostja.
Enamasti on jääkväärtus 20--35% auto soetusmaksumusest, mis 250 000 krooni maksva auto korral on maksimaalselt 87 500 krooni -- päris atraktiivne hind 3 aastat vana auto kohta. Arvan, et sellise auto müügi ja sealt ka kasu teenimisega ei tohiks autofirmal mingit muret olla.