Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
USA õlle võit T?ehhi õlle üle
Halduskohus nentis, et mõlemad õlletootjad olid keeldunud ekspertiisist selgitamaks, kelle kaubamärk on Eestis tuntum, mistõttu ka kohus ei lähtunud otsuse tegemisel sellest. Patendiamet registreeris Anheuser Buschi nimele kaubamärgi Bud oktoobris 1992 ja Budejovicky Budvari nimele kaubamärgi Budvar jaanuaris 1994 prioriteediga alates 1954. aastast. T?ehhi õlletootja taotlus registreerida tema nimele kaubamärk Bud laekus patendiametile märtsis 1993.
Asjaolu, et kaubamärgid Bud ja Budvar on sarnased, ei saa halduskohtu meelest iseenesest olla kaubamärgi registreerimisest keeldumise või registreerimise kehtetuks tunnistamise aluseks. Kaubamärgiseadus kõneleb vaid kaubamärkide äravahetamiseni sarnasusest.
Kohus leidis, et apellatsioonikomisjoni väide, nagu seostuks Eesti tarbijale Anheuser-Bushi Budi õlu T?ehhi Budvari õlle tootjaga, ei ole millegagi tõendatud. Ühtaegu juhiti tähelepanu sellele, et apellatsioonikomisjon pole oma otsuses põhjendanud, mis alusel kaubamärkide sarnasust on vaadeldud. Ka jättis apellatsioonikomisjon näitamata, mis tingis Anheuser-Buschi juba registreeritud kaubamärgi Bud kehtetuks tunnistamise.
Ajalugu kordub: möödunud aasta 26. septembril esitleti Berliinis intrigeerivaid telefone Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro, tänavu, samuti 26. septembril ja samuti Berliinis esitles Xiaomi oma uusimaid telefone Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro.