• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.05.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa ja Soome piiril käib tollisõda

Kõik ?okolaadi, mootorsõidukeid, mööblit ja audiovisuaalseid seadmeid transportivad Vene treilerid peeti piiril kinni pärast seda, kui Venemaa hakkas Soome firmadelt samade kaupade edasitoimetamiseks Venemaa territooriumil nõudma konvoid.
Soome veofirmadele tähendaks see iga lasti pealt kuni 3500--4800 marka lisakulu, samal ajal kui Vene treileritelt konvoid ei nõuta.
«Need ettekirjutused on vastuolus rahvusvahelise TIR-konventsiooniga ning Soome ja Venemaa vahel sõlmitud transporditeenuste lepinguga,» ütles Kaj Blomster Soome tolliametist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahvusvaheliste kokkulepete järgi saab konvoid nõuda siis, kui on alust kahtlustada salakaubavedu. Üldist nõuet veoste saatmiseks kehtestada ei saa. Samuti tähendab Vene veokite piirangust vabastamine välisfirmade diskrimineerimist.
«See on selge protektsionism,» ütles Seppo Sainio Soome autovedajate ühendusest. «Venemaa tahab, et transport toimuks Vene autodega ja Vene firmade turuosa suureneks,» jätkas ta. Viimase piiranguga hõlmatud kaubad moodustavad ligi kolmandiku kogu kaubatransiidist.
Esmaspäeval reageeris Venemaa uutele tollinõuetele Soome transpordiminister Matti Aura ning teisipäevast hakkas Soome toll peatama kõiki Venemaale siirduvaid Vene treilereid.
Lisaks kontrolliti tõelise «vene kombe järgi» üle ka kõik TIR-märgistusega Vene veokid, mis tõi kaasa pikad järjekorrad ja viivitused.
Seni on Venemaa tollivõimud pidevalt muutuvate lõivude ja reeglitega Soome veofirmade elu kibedaks teinud.
Viimastel aastatel on maanteeveod Soome ja Venemaa vahel plahvatuslikult kasvanud. Kui 1990. aasta alguses ületas piiri umbes 10 000 treileritäit kaupu, siis praegu läbib piiriületuspunkti aastas üle 200 000 koorma.
Valdavalt on tegemist transiitkaupadega -- elektroonika ja muude tarbekaupadega, mis saabuvad laevaga Soome sadamatesse, lossitakse ümber ning transporditakse edasi Moskvasse ja Peterburi.
Soome ja Venemaa vahelisest transpordist langeb Soome veofirmade arvele praegu 30 protsenti ja Venemaa firmadele 70 protsenti. Soomlaste jaoks parematel aegadel ulatus nende turuosa 60 protsendini. REUTERS-DI-ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele