Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Laiendab muusikaäri
Seagrami ja PolyGrami vaheline tehing on järjekordne etapp firma ümberkujundamisel selle 42aastase juhi Edgar Bronfman juuniori käe all. Bronfmani perekond asutas kuulsa alkoholifirma, mis toodab Seagrami V.O. ja Chivas Regali viskit, Absolut Vodkat, Captain Morgani rummi ja Grolschi õlut. Meelelahutustööstusse astus Bronfman 1995. a, kui ostis 5,7 miljardi dollari eest 84% Hollywoodi filmistuudiost Universal. Talle kuuluvad ka plaadifirmad MCA ja Geffen, mitu telekanalit ja lõbustusparki.
Seagram tahab müüa avalikul pakkumisel kogu joogifirma Tropicana aktsiapaketi, et rahastada PolyGrami ostmist. Firma loodab teenida aktsiate müügist 3,5--4 miljardit dollarit. 1988. aastal maksis Seagram Tropicana eest 1,2 miljardit dollarit.
Hollandi elektroonikafirma Philips Electronics NV soostus müüma oma 75protsendilise aktsiapaketi PolyGramis pärast kaks kuud väldanud kõnelusi. Seagram katab umbes 80% ostuhinnast sularahas ning tasub ülejäänu aktsiates. Philips võib saada seeläbi oma kontrolli alla kuni 12% Seagrami aktsiatest, kusjuures Bronfmani perekonna osalus langeb praeguselt 35 protsendilt 29-le.
Pärast PolyGrami omandamist tõuseb Seagrami aastane müügikäive 17,4 miljardi dollarini, sellest umbes kaks kolmandikku tuleb meelelahutustööstusest. Nii peaks Seagram saavutama muusikatööstuses edumaa konkureerivate konglomeraatite Time Warner Inc-i ja Sony Corp-i ees. PolyGrami tuntud nimed Elton John, Luciano Pavarotti, Nine Inch Nails ja LL Cool J liituvad nüüd Seagrami Universal Music Groupiga, mida esindavad Bush, Reba McEntire, Erykah Badu ja B.B. King.
Bronfman ütles, et kaalub kahjumiga töötava filmitootmisüksuse müümist. Seal on muu hulgas toodetud sellised filmid nagu «Fargo» ja «Neli pulma ja üks matus». AP-BNS-REUTERS-ETA-ÄP