• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,52%5 781,28
  • DOW 300,85%42 437,91
  • Nasdaq 0,39%18 254,43
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,52%5 781,28
  • DOW 300,85%42 437,91
  • Nasdaq 0,39%18 254,43
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • 17.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suuremad liisingufirmad on rahahädas

Kõikidel pankadel on sularahakriis, Euroopast raha juurde ei saa, sest sealsed pangad ootavad, mis Hansa-Hoiu ja Ühis-Tallinna pankade ühinemisest saab, rääkis Ühisliisingu ASi turundusdirektor Mart Relve. Ühisliising tõstis eelmisel nädalal liisinguintresse 1%, kuid suvel võivad intressid Relve sõnul tõusta 20 protsendile või isegi rohkem.
Enam me kõigile liisingut pakkuda ei suuda, eelistatud on Ühispanga ja Tallinna Panga kliendid, sõnas Ühisliisingu turundusdirektor. Loodetavasti ei kesta selline olukord igavesti, ent me ei tea, millal intressid jälle langema hakkavad, ütles Relve.
Hoiupanga Liisingu ASi müügidirektor Riivo Roos nõustus väitega, et viimaste kuude tsirkus finantssfääris on jõudnud lõpptarbijani. Eelmisel nädalal tõstsime intresse mõne protsendi võrra, eks varsti tõusevad edasi, arvas Roos. Raha on pankadel väga vähe, juurde pole seda ka hetkel kusagilt tulemas, sest Euroopa pangad ei laena meile raha enne, kui pärast ühinemisi on selge, kellele üldse raha laenata, rääkis Roos.
Mercedeseid müüva Silber Auto pressiesindaja Üllar Born sõnas, et nemad pakuvad sõidukeid 12% intressiga vaid seetõttu, et ametlikku teadet intresside tõusust pole liisingufirmadelt saadud. Meil pole oma krediidiliini, Silber Auto vaid vahendab väliskapitali Eesti finantsasutustele, ütles ta. «Intressimäärad sõltuvad ikkagi liisingufirmadest,» lisas Born. «Kui teade saabub, siis tuleb sellega kaasa minna.»
Volvode ja Renault'dega kaupleva Info-Auto tegevdirektor Enn Teimann ütles, et Volvo sõidukite puhul kasutab ettevõte Rootsi krediidiliini, mis ei sõltu Eesti rahaturu olukorrast. Volvode liisinguintress on ja jääb 11,2%, loodetavasti paranevad müügitulemused tänu üleüldisele intresside tõusule paarkümmend protsenti, sõnas Teimann.
Kia Auto müügijuhi Sven Litvinovi sõnul ei kavatse Kia Auto üldise tõusuga kaasa minna. Maksame liisingufirmadele piisavalt raha peale, et hoida intressi 12% peal, mõnede mudelite puhul kavatseme intressid langetada endisele 10 protsendile, lisas Litvinov. Intresside suure tõusu puhul me pankrotti ei läheks, sest Kia on odav auto ja paljud inimesed ostavad seda sularahas ilma liisinguta, arvas Litvinov.
Uute autode müüjaid esindava autode müügi-ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) juhatuse esimees Jaak Uudla arvas, et kui liisinguintressid tõusevad tõepoolest 20 protsendile, siis langevad müügitulemused märgatavalt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele