• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • 25.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlased ohustavad Nordic Jet Line'i laevareise

Tallinna ja Helsingi vahel liiklevate Nordic Jet Line'i katamaraanide töötajate palgad on kaks kolmandikku madalamad Soome ja Norra kolleegide omast. Soome meremeeste ametiühing protesteerib Norra ametiühingu palvel odava tööjõu kasutamise vastu ja lubab blokeerida Nordic Jet Line'i aluste liiklemise.
Björn Nelini sõnul on esimeseks surve avaldamise mooduseks Nordic Jet Line'i katamaraanide mittelubamine Soome sadamatesse.
Nordic Jet Line'i Tallinna tegevdirektor Mikael Granrod ütles, et soomlaste ähvarduste puhul on tegemist kõigest suureks puhutud meediamulliga. Soome meremeeste ametiühing ei saa tema väitel midagi laevafirma töö häirimiseks ette võtta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Granrod kinnitas, et Nordic Jet Line ei kavatse muuta praegu kehtivaid töölepinguid, sest need on tema väitel kooskõlastatud Eesti meremeeste ametiühinguga.
Granrodi sõnul ei saa Soome keelduda Nordic Jet Line'i katamaraanide sadamasse lubamisest ja ähvardused rakendada sanktsioone laevafirma suhtes on põhjendamatud.
Mikael Granrod väitis, et Nordic Jet Line'i tegevus Eestis on igati seaduslik ja tema sõnul pole Eesti võimudel olnud Norra laevafirma palgapoliitika suhtes seni mingeid etteheiteid. Ta lisas, et Nordic Jet Line'i katamaraanidel makstavad palgad ei erine palju E-Liini ega Hansatee töötajatele makstavast töötasust.
Nordic Jet Line'i laevadega sõitis esimesel tegevuskuul juunis 36 000 inimest, üle lahe veeti 13 200 autot. Granrodi kinnitusel on viimasel kuul nõudlus laevapiletite järele kasvanud, seoses millega on Nordic Jet Line'il kavas katamaraanide arvu Tallinna--Helsingi liinil suurendada.
Nordic Jeti Line'i suuromanik on Saksamaa laevafirma Föörde Reederei Seeturistik, teised osanikud on Norra firmad Finnmark Fylkesrederi ja Kvaerner Investment.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele