• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • 22.09.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ründavad meremeeste palku

Soome meremeeste liidu esimehe Per-Erik Nelini sõnul moodustavad Eesti meremeeste palgad kolmandiku Soome meremeeste palgast, tänu millele on Eesti Merelaevanduse uue omaniku Esco Holdingu kulud tunduvalt väiksemad kui Soome, Rootsi ja Norra reederite kulud. Kulude ja iseäranis palgakulude kärpimisega on Eesti Merelaevandus loonud endale eelised ega konkureeri teiste Põhjamaade laevafirmadega võrdsetel alustel, väidab Per-Erik Nelin. Eesti lipp on laevadel üksnes mängu varjamiseks, ütleb Nelin, viidates, et Esco Holdingu üks osanikke on Norra laevafirma Tschudi & Eitzen.
Soome meremeeste ametiühing hakkas protestima Eesti meremeeste palkade vastu juba aasta tagasi, kui Escost sai Eesti Merelaevanduse enamusaktsionär. Esco lubas korrigeerida palku, nii et need jõuaksid «vastuvõetavale tasemele». «Meie tõlgenduse järgi tähendas see Rootsi, Soome ja Norra taset. Aga seni ei ole midagi juhtunud,» kuulutas Nelin Rootsi lehes Dagens Industri.
Et Põhjamaade ametiühingute poolt Escole antud tähtaeg on täis saanud ja vastust ei ole, tahetakse Esco suhtes rakendada nüüd karistusabinõusid. Per-Erik Nelin ei taha ametiühingu täpset tegevusplaani paljastada, kuid rõhutab, et võitlusvahenditeks võivad olla Esco laevade boikoteerimine Soome sadamates või nende kuulutamine mugavuslipulaevaks. See võib teoks saada oktoobris rahvusvahelise transporditöötajate föderatsiooni (RTF) aastakongressil New Delhis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui laevafirma laevad on kuulutatud mugavuslipu all sõitvaks, tuleb niisugusel firmal edaspidi sõlmida lepinguid kallimatel tingimustel, kui teevad seda konkurendid.
Eesti Merelaevanduse tegevdirektor Tom Stage Peterson on avaldanud Soome lehes Hufvudstadsbladet arvamust, et kui asi peaks minema kohtusse, siis ei valmista protsessi võitmine Escole raskusi.
Soome ametiühing on pälvinud tugevat toetust Rootsi meremeeste ametiühingult Seko Sjöfolk. «Tegemist on nõude esitamisega laevadele, mis peavad püsiühendust ja lähtuvad RTFi ühisest poliitikast,» ütles Rootsi ametiühingu esimees Thomas Abrahamsson.
Esco Holding loodab tuleva aasta veebruaris ära osta ülejäänud 30 protsenti Eesti Merelaevanduse aktsiatest ja börsiolude paranedes noteerida firma Tallinna ja kas Helsingi, Oslo või Stockholmi börsil.
Noteerimist võib aga häirida asjaolu, et Escole teeb muret Venemaa transiit, mis moodustab olulise osa firma käibest ja mille praegune Vene kriis muudab ebakindlaks. DI-ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele