BMW peadirektor Bernd Pischetsrieder ennustab, et järgmisena tabab kriis Ameerikat ja hea õnne korral ei jõua see Euroopasse enne aastat 2000.
Autotehased on hakanud tootmist kohandama väiksema nõudluse tarbeks. Viimase automüügikriisi ajal, mille raskeim aeg langes aastaile 1992 ja 1993, kadus Saksa autotööstusliidu andmetel kokku 100 000 töökohta.
Kulude vähendamine on käsile võetud küll rohkem konkurentsivõime parandamise huvides kui müügiprognoosi alanemisest lähtudes, sest autotehaste tulud on väga erinevad. Näiteks BMW juht Bernd Pischetsrieder teatas hiljutisel Birminghami automessil, et BMW-le kuuluva kohaliku Roveri tehase tootmiskulud ületavad BMW Saksa tehaste kulusid kolmandiku võrra, mistõttu Roveris seisab ees suur kulude kärpimine.
Ka Daimler-Benzi (DB) peadirektor Jürgen Schrempp on seisukohal, et autotööstus läheb vastu halvematele aegadele, kuid tema firma loodab sellest hõlpsamalt üle saada ühinemisel USA firma Chrysleriga. See võimaldaks firmadel USA ja Euroopa eri müügitsükli mõju mahendada.
Praegu on lõppemas aeg, mis anti DB aktsionäridele otsustamiseks, kas nad nõustuvad oma aktsiaid vahetama ühisfirma aktsiate vastu. Daimler on teatanud, et loodab 90% aktsiate ümbervahetamist. Daimleri suuremad aktsionärid on Deutsche Bank, Kuveidi valitsus ja institutsioonilised investorid.
Aasia mõju autokaubandusele on kahesugune: esiteks on seal kriisi tõttu vähenenud nõudlus luksusautode järele ja teiseks pakuvad sealsed autotootjad järjest tugevamat konkurentsi, sest nõrgenenud valuutad on suurendanud eksporti.
Ida-Euroopa majanduskonjunktuuri halvenemine tabab autotootjatest enim Volkswagenit, mis toodab suurtes kogustes odavaid autosid, mis on kõige tundlikumad väikseimalegi müügi muutumisele. Analüütikute sõnul BMW ja Mercedese ostjad konjunktuurist nõnda sõltuvad ei ole.
USA Ford, millel on suured tehased Euroopas, on juba tootmist vähendanud Suurbritannias Dagenhami ja Saksamaal Kölni tehases.KL-DI-ÄP
Seotud lood

Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest