• OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 16.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riia uudis Eestis juba nähtud

Pidulikult tõmmati Riias Kipsala näitusehallis katted Shkoda Octavia Combilt, mis Eestis juba müügisaalis, Alfa Romeo 166-lt, mida siin kolm tükki müüdud, ning Daewoo Matizilt, mille müügiarv ulatub Eestis juba üle 20.
Siiski on Riias näha mitmeid autosid, mis Eestis müügile pole tulnud. Neist Opel Zafira ümber luuras ka eesti keelt kõnelevaid ostasoovijad. Teine uudis Fiat Multipla tekitas oma ekstravagantse välimusega vastakaid arvamusi.
Autodest, mida Eestis tõenäoliselt uuena müüma ei hakata, köitis pilku kaheliitrine Rover 75. Honda-müüjad ei kavatse Eestisse tuua aga pisikest Lupot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uhkematest autodest troonisid pöörlevatel alustel Mercedes S 500 L, Jaguar S-Type ja Renault Megane'i kabriolettvariant. Haruldastest markidest andsid näitusele ilmet tagumise näitusesaali tagumise seina äärde varikatuse alla otsekui kuuri paigutatud Ferrari ja Maserati.
Eesti jaoks üllatav oli endise NSV Liidu autotootjate südi esinemine. Lada jäi küll rahapuudusel kõrvale, see-eest pakuti lageda taeva all Uljanovski autotehase maasturit. «Selle raha eest on kvaliteeti küllalt,» väitis automüüja 150 000kroonist kahe silla veoga autot tutvustades.
Veoautotootjatest olid taas ärganud ZIL ja MAZ, viimane oli väljas ka bussiga. Nostalgia hõngu tõid PAZ-tüüpi bussid, mis paarikümne aasta jooksul üllatavalt vähe muutunud on.
Mitmetel näitustel käinute sõnutsi oleks enamat lootnud ka autotarvikute väljapanekust, mis sellel aastal asetses põhinäitusest eraldi, Skonto hallis.
Asjahuviline võib ise Riiga sõita. Näitus on avatud pühapäevani, pilet maksab 2,5 latti ehk rohkem kui 60 Eesti krooni.
Autoga mineja peab arvestama, et tee näitusehalli juurde on vana ja kitsas ning ühe silla remondi tõttu on liiklus Riias häiritud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele