Pidulikult tõmmati Riias Kipsala näitusehallis katted Shkoda Octavia Combilt, mis Eestis juba müügisaalis, Alfa Romeo 166-lt, mida siin kolm tükki müüdud, ning Daewoo Matizilt, mille müügiarv ulatub Eestis juba üle 20.
Siiski on Riias näha mitmeid autosid, mis Eestis müügile pole tulnud. Neist Opel Zafira ümber luuras ka eesti keelt kõnelevaid ostasoovijad. Teine uudis Fiat Multipla tekitas oma ekstravagantse välimusega vastakaid arvamusi.
Autodest, mida Eestis tõenäoliselt uuena müüma ei hakata, köitis pilku kaheliitrine Rover 75. Honda-müüjad ei kavatse Eestisse tuua aga pisikest Lupot.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uhkematest autodest troonisid pöörlevatel alustel Mercedes S 500 L, Jaguar S-Type ja Renault Megane'i kabriolettvariant. Haruldastest markidest andsid näitusele ilmet tagumise näitusesaali tagumise seina äärde varikatuse alla otsekui kuuri paigutatud Ferrari ja Maserati.
Eesti jaoks üllatav oli endise NSV Liidu autotootjate südi esinemine. Lada jäi küll rahapuudusel kõrvale, see-eest pakuti lageda taeva all Uljanovski autotehase maasturit. «Selle raha eest on kvaliteeti küllalt,» väitis automüüja 150 000kroonist kahe silla veoga autot tutvustades.
Veoautotootjatest olid taas ärganud ZIL ja MAZ, viimane oli väljas ka bussiga. Nostalgia hõngu tõid PAZ-tüüpi bussid, mis paarikümne aasta jooksul üllatavalt vähe muutunud on.
Mitmetel näitustel käinute sõnutsi oleks enamat lootnud ka autotarvikute väljapanekust, mis sellel aastal asetses põhinäitusest eraldi, Skonto hallis.
Asjahuviline võib ise Riiga sõita. Näitus on avatud pühapäevani, pilet maksab 2,5 latti ehk rohkem kui 60 Eesti krooni.
Autoga mineja peab arvestama, et tee näitusehalli juurde on vana ja kitsas ning ühe silla remondi tõttu on liiklus Riias häiritud.