Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Proovimisvõimalus müüb kõige enam

    Müügiedendus (ingl k sales promotion) on personaalse müügi järel teine kõige vahetumalt ostukäitumist mõjutav turundusvõte. Müügiedendusvõtete ajel ostab Eestis ligi 70% ja soodushinna (hinnaalanduste) ajel 37% tarbijatest. Sellised järeldused tulevad Emori 1998. aasta detsembris läbiviidud üle-eestilisest küsitlusest, kus vastas 1000 15--74aastast elanikku.
    Efektiivseimaks müügiedendusvõtteks on toodete proovimine (inglise keeles: sampling), st degusteerimine, näidiste/proovipakkide pakkumine jms. Proovimine aitab tarbija silmis hajutada uue toote ostuga kaasnevat rahalist riski («Äkki see ei meeldigi mulle.»). Degusteerimisega kaasnev erilett või väljapanek äratab tähelepanu ja näidiste pakkuja personaalne lähenemine aitavad kaasa ostubarjääri ületamisele.
    Trükimeedias ilmuvate sooduskupongide vähene efektiivsus on tingitud nende piiratud kasutusalast (seni peamiselt kestvuskaubad, mille ostjaskonna ulatus ja ostude sagedus on väike) ja tõenäoliselt ka pakutud soodustuste vähesest atraktiivsusest (väike allahindlus).
    Loteriikupongide efektiivsust pärsivad sekeldused (kupongi täitmine, postitamine, tulemuste ootamine jne). Samuti eeldab loteriikupongi kasutamine usku võiduvõimalusse.
    Esitatud andmed kajastavad stiimulite potentsiaali ning efektiivsust kogu tarbijaskonna (15--74aastaste elanike) tasandil. Eri stiimulid on näidatust suhteliselt efektiivsemad erinevate turunduslike eesmärkide saavutamisel ja/või sihtrühmade hõlmamisel. Näiteks on toote proovimine efektiivne just uue toote ja/või kaubamärgi puhul. Säästupakend täidab aga oma rolli paremini olemasolevate tarbijate ja proovijaskonna aktiviseerimisel (ostumahtude suurendamisel). Loteriid ja mängud haaravad paremini kaasa nooremaid ning riskialtimaid tarbijagruppe nii olemasolevate kui ka uute tarbijate seast ja täidavad seega nii olemasolevate tarbijate aktiviseerimise kui ka uute juurdevõitmise rolli.
    Autor: Esta Kaal
  • Hetkel kuum
Sport toogu kokku, aga patud ärgu ühendagu
Eesti Olümpiakomitee läbipaistmatutel rahaasjadel võib olla reaalne mõju sellele, kui kiiresti, kõrgele ja tugevasti meie sportlased oma sooritusi teha jõuavad, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eesti Olümpiakomitee läbipaistmatutel rahaasjadel võib olla reaalne mõju sellele, kui kiiresti, kõrgele ja tugevasti meie sportlased oma sooritusi teha jõuavad, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Powelli sõnavõtt pani turud tõusma
Maailma aktsiaturud hüppasid ja dollar oli kolmapäeval tõusuteel, sest Föderaalreservi esimehe Jerome Powelli kommentaarid õhutasid investorite lootust, et keskpank võib varsti rahapoliitikat leevendada.
Maailma aktsiaturud hüppasid ja dollar oli kolmapäeval tõusuteel, sest Föderaalreservi esimehe Jerome Powelli kommentaarid õhutasid investorite lootust, et keskpank võib varsti rahapoliitikat leevendada.
USA aktsiaturg lõpetas pärast Powelli kommentaare tõusuga
Wall Street lõpetas volatiilse kauplemispäeva järsult kõrgemal pärast seda, kui Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles Washingtonis peetud intervjuus, et inflatsioon on aeglustumas.
Wall Street lõpetas volatiilse kauplemispäeva järsult kõrgemal pärast seda, kui Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles Washingtonis peetud intervjuus, et inflatsioon on aeglustumas.
Reaalajas börsiinfo
Raivo Vare: poliitikud üritavad uut majandust 19. sajandi raamidesse suruda
Erakonnad tahavad majanduskeskkonda uuendada, lähtudes peamiselt suurettevõtete ja üle-eelmise sajandi tööstusühiskonna loogikast, rääkis erakondade valimisprogramme analüüsinud majandusekspert Raivo Vare.
Erakonnad tahavad majanduskeskkonda uuendada, lähtudes peamiselt suurettevõtete ja üle-eelmise sajandi tööstusühiskonna loogikast, rääkis erakondade valimisprogramme analüüsinud majandusekspert Raivo Vare.
Ole edudisainer ja pane ettevõte mõõdikute abil kasvama
Raha pangakontol on oluline mõõdik, aga see ei pruugi näidata ettevõtte edu. Ettevõte peab mõõdikute valikul lähtuma oma äri eesmärkidest ja kasvufaasist, et mõõtmise abil oma äri kasvatada.
Raha pangakontol on oluline mõõdik, aga see ei pruugi näidata ettevõtte edu. Ettevõte peab mõõdikute valikul lähtuma oma äri eesmärkidest ja kasvufaasist, et mõõtmise abil oma äri kasvatada.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Eesti ravimitööstur saab Euroopast 18 miljonit eurot laenu
Euroopa Investeerimispank (EIP) ja Icosagen AS sõlmisid 18 miljoni euro suuruse lepingu, mis läheb uue ravimitehase rajamiseks.
Euroopa Investeerimispank (EIP) ja Icosagen AS sõlmisid 18 miljoni euro suuruse lepingu, mis läheb uue ravimitehase rajamiseks.

Olulisemad uudised

Riigikogu nimetas Janar Holmi uuesti riigikontrolöriks
Riigikogu otsustas tänasel istungil nimetada Janar Holmi uueks viieaastaseks perioodiks riigikontrolöriks ning Margit Vuti riigikohtu liikmeks.
Riigikogu otsustas tänasel istungil nimetada Janar Holmi uueks viieaastaseks perioodiks riigikontrolöriks ning Margit Vuti riigikohtu liikmeks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.