• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Proovimisvõimalus müüb kõige enam

Müügiedendus (ingl k sales promotion) on personaalse müügi järel teine kõige vahetumalt ostukäitumist mõjutav turundusvõte. Müügiedendusvõtete ajel ostab Eestis ligi 70% ja soodushinna (hinnaalanduste) ajel 37% tarbijatest. Sellised järeldused tulevad Emori 1998. aasta detsembris läbiviidud üle-eestilisest küsitlusest, kus vastas 1000 15--74aastast elanikku.
Efektiivseimaks müügiedendusvõtteks on toodete proovimine (inglise keeles: sampling), st degusteerimine, näidiste/proovipakkide pakkumine jms. Proovimine aitab tarbija silmis hajutada uue toote ostuga kaasnevat rahalist riski («Äkki see ei meeldigi mulle.»). Degusteerimisega kaasnev erilett või väljapanek äratab tähelepanu ja näidiste pakkuja personaalne lähenemine aitavad kaasa ostubarjääri ületamisele.
Trükimeedias ilmuvate sooduskupongide vähene efektiivsus on tingitud nende piiratud kasutusalast (seni peamiselt kestvuskaubad, mille ostjaskonna ulatus ja ostude sagedus on väike) ja tõenäoliselt ka pakutud soodustuste vähesest atraktiivsusest (väike allahindlus).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loteriikupongide efektiivsust pärsivad sekeldused (kupongi täitmine, postitamine, tulemuste ootamine jne). Samuti eeldab loteriikupongi kasutamine usku võiduvõimalusse.
Esitatud andmed kajastavad stiimulite potentsiaali ning efektiivsust kogu tarbijaskonna (15--74aastaste elanike) tasandil. Eri stiimulid on näidatust suhteliselt efektiivsemad erinevate turunduslike eesmärkide saavutamisel ja/või sihtrühmade hõlmamisel. Näiteks on toote proovimine efektiivne just uue toote ja/või kaubamärgi puhul. Säästupakend täidab aga oma rolli paremini olemasolevate tarbijate ja proovijaskonna aktiviseerimisel (ostumahtude suurendamisel). Loteriid ja mängud haaravad paremini kaasa nooremaid ning riskialtimaid tarbijagruppe nii olemasolevate kui ka uute tarbijate seast ja täidavad seega nii olemasolevate tarbijate aktiviseerimise kui ka uute juurdevõitmise rolli.
Autor: Esta Kaal

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele