«Eesti inimesed on väga vastuvõtlikud uuele,» ütles Indrek Neivelt. Hansapangas võtab 88 protsenti eraisikutest raha pangast välja pangaautomaatide kaudu, kontorisse pöördutakse vaid siis, kui tegemist on suurte summadega.
«Inimesed on pangaautomaadid kiiresti omaks võtnud,» lausus Neivelt. «Maakondade keskustesse tuleb sularahaautomaate juurde panna.» Eestis töötab praegu 310 Hansapanga sularahaautomaati, pangaautomaadid puuduvad vaid väiksemates kohtades. Pank oli esimese kvartali lõpuks väljastanud ligikaudu 560 000 deebetkaarti.
Neivelt peab elektroonilistest pangateenustest kõige perspektiivsemaks internetipanka. Käesoleva aasta esimese kolme kuuga sõlmis internetipanga lepingu 13 000 Hansapanga klienti.
Internetipanga teenuse laiemaks kasutamiseks paneb Hansapank oma suurematesse kontoritesse üles personaalarvutid. Internetipangaga saab teisipäevast ühenduse Hansapanga nelja kontori operatsioonisaalis.
«Tuleb lähtuda sellest, mis on kliendile hea,» lausus Neivelt.
Juulis käivitab Hansapank Ühispanga elektroonilise pangakontori U-Panga eeskujul analoogse, avalike internetikioskite projekti. Internetikioski abil saab sooritada kõiki pangatehinguid. Pank investeerib sellesse projekti 5--10 miljonit krooni. Poolsada esimest Hansapanga internetikioskit pannakse üles teeninduskontoritesse.
Ühispanga avalike suhete osakonna asejuhataja Andres Aarma sõnul kasutab Ühispanga internetipanga U-Net teenuseid 16 500 klienti ja telefonipanga teenuseid 21 000 klienti. Aprillis käivitas pank elektroonsete pangakontorite U-Pank võrgu. Ühispangal on kokku 23 U-kontorit.
«Elektrooniline kontor on tavalisest kontorist odavam,» ütles Aarma. «Kui näeme, et mõnes poes ei ole huvi U-Panga vastu, kolime sealt ära.»
Ühes kuus liitub Ühispanga internetipangaga umbes 2000 inimest ja telefonipangaga 1800 klienti. Ühispangas sooritatakse kõigist pangatehingutest 85 protsenti elektroonilisel teel, kinnitas Aarma.
Ühispank oli aastavahetuseks väljastanud ligi 148 000 deebetkaarti, millega saab Eestis maksta umbes 3000 kohas. Pangakaartide kogukäive ulatus eelmisel aastal 2,1 miljardi kroonini, sellest 82 protsenti moodustas sularaha väljavõtmine.
Optiva Panga eelkäija Forekspank oli esimene Eesti kommertspank, kes hakkas 1995. aastal oma klientidele internetipanga teenust pakkuma. Praegu on Optiva Pangas kasutusel kolm elektroonilise teenuse liiki -- telefonipank, ettevõtete telepank ja internetipank Optiva Direkt.
Optiva Panga arendusdirektor Ardo Easalu ütles, et panga kliendid sooritavad 50 protsenti ülekannetest elektrooniliste kanalite kaudu.