Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Välismaal petetakse Eesti laevandusäri
Eesti Euroopa Liin (EEL) oli sunnitud mai alguses lõpetama opereerimise Tallinn--Kieli laevaliinil, kuna tema Saksamaa laevaagent oli raha omistades jätnud maksmata EELile esitatud arveid 5 miljoni krooni ulatuses.
Eesti laevandusäri ei suuda välismaal leida lojaalseid koostööpartnereid, kandes seetõttu miljonitesse kroonidesse ulatuvat kahju.
N-Terminaalile maksis Saksamaa agendi pettus ligi 14 miljonit krooni. Niipalju sooviti saada laevandusäriga tegelevate Eesti Euroopa Liini ja Travendi müügist. Võlgade tõttu Saksamaal tuli lõpetada nii müügiläbirääkimised kui ka firmade tegevus.
Eesti Euroopa Liinil polnud Saksamaa laevaagendilt petta saamine esmakordne. 1993. aastal saadi sarnane kogemus oma eelmiselt Saksamaa agendilt. Tookord jättis agent edasi maksmata 3,4 miljonit krooni EELi raha. Laevaliini omanikuna tuli EELil see summa teistkordselt uuesti maksta.
Ka Eesti Merelaevanduse (EML) Soome agenti on süüdistatud tegevusetuses Soome ametiühingute boikoti ajal Eesti Merelaevanduse vastu. EMLi Soome agent Fimag OY ei hoiatanud Eesti laevafirmat Soomes kavandatavast boikotist. Laev jäi sadamas klientide kaubaga boikoti kätte. Laeva seismisest ja klientide kättesaamata kaubast tekkis EMLile miljoneid kroone kahju.
Laevafirma kindla seljataguse aluseks on agendileping. Lepingu tingimused dikteerib tavaliselt laevafirma, sest maailma sadamad on täis agendifirmasid, kellel on soov saada uue laeavafirma esindajaks. Seega on laevafirmal alati võimalus lepingusse lülitada deposiidi või pangagarantii nõue, mis makstakse laevafirmale välja juhul, kui agent on tekitanud kahju lepingu mittetäitmisest.