• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Välismaal petetakse Eesti laevandusäri

Eesti Euroopa Liin (EEL) oli sunnitud mai alguses lõpetama opereerimise Tallinn--Kieli laevaliinil, kuna tema Saksamaa laevaagent oli raha omistades jätnud maksmata EELile esitatud arveid 5 miljoni krooni ulatuses.
Eesti laevandusäri ei suuda välismaal leida lojaalseid koostööpartnereid, kandes seetõttu miljonitesse kroonidesse ulatuvat kahju.
N-Terminaalile maksis Saksamaa agendi pettus ligi 14 miljonit krooni. Niipalju sooviti saada laevandusäriga tegelevate Eesti Euroopa Liini ja Travendi müügist. Võlgade tõttu Saksamaal tuli lõpetada nii müügiläbirääkimised kui ka firmade tegevus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Euroopa Liinil polnud Saksamaa laevaagendilt petta saamine esmakordne. 1993. aastal saadi sarnane kogemus oma eelmiselt Saksamaa agendilt. Tookord jättis agent edasi maksmata 3,4 miljonit krooni EELi raha. Laevaliini omanikuna tuli EELil see summa teistkordselt uuesti maksta.
Ka Eesti Merelaevanduse (EML) Soome agenti on süüdistatud tegevusetuses Soome ametiühingute boikoti ajal Eesti Merelaevanduse vastu. EMLi Soome agent Fimag OY ei hoiatanud Eesti laevafirmat Soomes kavandatavast boikotist. Laev jäi sadamas klientide kaubaga boikoti kätte. Laeva seismisest ja klientide kättesaamata kaubast tekkis EMLile miljoneid kroone kahju.
Laevafirma kindla seljataguse aluseks on agendileping. Lepingu tingimused dikteerib tavaliselt laevafirma, sest maailma sadamad on täis agendifirmasid, kellel on soov saada uue laeavafirma esindajaks. Seega on laevafirmal alati võimalus lepingusse lülitada deposiidi või pangagarantii nõue, mis makstakse laevafirmale välja juhul, kui agent on tekitanud kahju lepingu mittetäitmisest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele