• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ferry Terminaal hankis Eesti suurima mobiilkraana

    Uus Austria firmas Liebherr valminud mobiilkraana kasvatab oluliselt Muuga vabatsoonis tegutseva Ferry Terminaali kaubakäivet. «Selle kraanaga astume järgmisse ajastusse,» ütles eile mobiilkraana LHM-250 pidulikul käikuandmisel terminali peadirektor Sergei Artjomov.
    Artjomov avaldas lootust, et kauba töötlemise kiirust õnnestub seeläbi juba esimesel kuul kahekordistada. Teine eelis on, et suurkraana võib töötada tuulega, mille tugevus on kuni 20 meetrit sekundis, varem tuli töö sadamas lõpetada juba tuule kiirusel 12--14 meetrit sekundis.
    Kraana läks Ferryle maksma 34 miljonit krooni. Raha sai firma Hansapangast lubadusega tagastada see nelja ja poole aastaga. Võimalik, et sellele summale tuleb firmal lisada veel 6,5 miljonit krooni käibemaksu. Käibemaksuseadus ja tolliseadus on Artjomovi väitel selles osas vastuolus. Tolliseaduse kohaselt kehtib vabatsoonis omaette maksupoliitika, mille järgi ei tuleks soetatud seadmete eest käibemaksu nõuda, käibemaksuseadus seda aga ette ei näe.
    Ferry Terminaalil pole õnnestunud seni saada üheselt mõistetavat vastust ei rahandusministeeriumist ega ka tolliametist. «Loodame, et ei pea enam täiendavat krediiti võtma ja meie kraana tööd ei keelustata,» avaldas Artjomov lootust. Tollivabas tsoonis töödeldavatelt kaupadelt käibemaksu tasuma ei pea.
    Kui neli aastat tagasi töötles Ferry Terminaal 5000 tingkonteinerit aastas, siis eelmisel aastal oli see arv 26 000. Selle aasta esimese kolme kuuga käis läbi juba üle 11 000 tingkonteineri.
    Aprilli ja mai tulemused annavad Artjomovi sõnul lootust, et aasta lõpuks õnnestub 42 000 tingkonteinerit täis saada. Eksport kasvab seejuures kogu aeg, suur osa on ka Venemaalt läbi Eesti läände kulgeval transiidil.
    Firma omanikeks on eraisikud ja kaks juriidilist isikut. Transiidikeskuse ASi kaudu kuuluvad Ferry Terminaali omanikeringi ka tuntud transiidiärimehed Aadu Luukas ja Anatoli Kanajev.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ain Kivisaar: eksklusiivse kinnisvara kese kolib lähiaastatel Tallinna Manhattanile
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
Ignitise tulemusi kergitas kõrge elektrihind
Üheksa kuuga on Leedu energiaettevõte Ignitis kasvatanud käivet 34%, selgub börsiteatest.
Üheksa kuuga on Leedu energiaettevõte Ignitis kasvatanud käivet 34%, selgub börsiteatest.
Esimesel koroonaaastal kasvasid tervishoiukulud Eestis 167 miljoni euro võrra
Möödunud aasta algul puhkenud pandeemia mõju tervishoiule iseloomustavad ühelt poolt suurenenud erakorralised kulud, teisalt seiskunud plaaniline ravi. Seega jäid raviteenuste kulud erakorralise olukorra perioodil võrreldes eelneva aastaga väiksemaks.
Möödunud aasta algul puhkenud pandeemia mõju tervishoiule iseloomustavad ühelt poolt suurenenud erakorralised kulud, teisalt seiskunud plaaniline ravi. Seega jäid raviteenuste kulud erakorralise olukorra perioodil võrreldes eelneva aastaga väiksemaks.
Konkurentsiamet soovitab taastuvenergia toetused üle vaadata
Börsihinna püsiv tõus tähendab konkurentsiameti hinnangul seda, et senised toetused ei ole enam nende andmise eesmärgiga kooskõlas ning neid tuleks vähendada börsihinnaga sidumise teel.
Börsihinna püsiv tõus tähendab konkurentsiameti hinnangul seda, et senised toetused ei ole enam nende andmise eesmärgiga kooskõlas ning neid tuleks vähendada börsihinnaga sidumise teel.