• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ferry Terminaal hankis Eesti suurima mobiilkraana

Uus Austria firmas Liebherr valminud mobiilkraana kasvatab oluliselt Muuga vabatsoonis tegutseva Ferry Terminaali kaubakäivet. «Selle kraanaga astume järgmisse ajastusse,» ütles eile mobiilkraana LHM-250 pidulikul käikuandmisel terminali peadirektor Sergei Artjomov.
Artjomov avaldas lootust, et kauba töötlemise kiirust õnnestub seeläbi juba esimesel kuul kahekordistada. Teine eelis on, et suurkraana võib töötada tuulega, mille tugevus on kuni 20 meetrit sekundis, varem tuli töö sadamas lõpetada juba tuule kiirusel 12--14 meetrit sekundis.
Kraana läks Ferryle maksma 34 miljonit krooni. Raha sai firma Hansapangast lubadusega tagastada see nelja ja poole aastaga. Võimalik, et sellele summale tuleb firmal lisada veel 6,5 miljonit krooni käibemaksu. Käibemaksuseadus ja tolliseadus on Artjomovi väitel selles osas vastuolus. Tolliseaduse kohaselt kehtib vabatsoonis omaette maksupoliitika, mille järgi ei tuleks soetatud seadmete eest käibemaksu nõuda, käibemaksuseadus seda aga ette ei näe.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ferry Terminaalil pole õnnestunud seni saada üheselt mõistetavat vastust ei rahandusministeeriumist ega ka tolliametist. «Loodame, et ei pea enam täiendavat krediiti võtma ja meie kraana tööd ei keelustata,» avaldas Artjomov lootust. Tollivabas tsoonis töödeldavatelt kaupadelt käibemaksu tasuma ei pea.
Kui neli aastat tagasi töötles Ferry Terminaal 5000 tingkonteinerit aastas, siis eelmisel aastal oli see arv 26 000. Selle aasta esimese kolme kuuga käis läbi juba üle 11 000 tingkonteineri.
Aprilli ja mai tulemused annavad Artjomovi sõnul lootust, et aasta lõpuks õnnestub 42 000 tingkonteinerit täis saada. Eksport kasvab seejuures kogu aeg, suur osa on ka Venemaalt läbi Eesti läände kulgeval transiidil.
Firma omanikeks on eraisikud ja kaks juriidilist isikut. Transiidikeskuse ASi kaudu kuuluvad Ferry Terminaali omanikeringi ka tuntud transiidiärimehed Aadu Luukas ja Anatoli Kanajev.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele