Ferry Terminaal hankis Eesti suurima mobiilkraana

Uus Austria firmas Liebherr valminud mobiilkraana kasvatab oluliselt Muuga vabatsoonis tegutseva Ferry Terminaali kaubakäivet. «Selle kraanaga astume järgmisse ajastusse,» ütles eile mobiilkraana LHM-250 pidulikul käikuandmisel terminali peadirektor Sergei Artjomov.

Artjomov avaldas lootust, et kauba töötlemise kiirust õnnestub seeläbi juba esimesel kuul kahekordistada. Teine eelis on, et suurkraana võib töötada tuulega, mille tugevus on kuni 20 meetrit sekundis, varem tuli töö sadamas lõpetada juba tuule kiirusel 12--14 meetrit sekundis.

Kraana läks Ferryle maksma 34 miljonit krooni. Raha sai firma Hansapangast lubadusega tagastada see nelja ja poole aastaga. Võimalik, et sellele summale tuleb firmal lisada veel 6,5 miljonit krooni käibemaksu. Käibemaksuseadus ja tolliseadus on Artjomovi väitel selles osas vastuolus. Tolliseaduse kohaselt kehtib vabatsoonis omaette maksupoliitika, mille järgi ei tuleks soetatud seadmete eest käibemaksu nõuda, käibemaksuseadus seda aga ette ei näe.

Ferry Terminaalil pole õnnestunud seni saada üheselt mõistetavat vastust ei rahandusministeeriumist ega ka tolliametist. «Loodame, et ei pea enam täiendavat krediiti võtma ja meie kraana tööd ei keelustata,» avaldas Artjomov lootust. Tollivabas tsoonis töödeldavatelt kaupadelt käibemaksu tasuma ei pea.

Kui neli aastat tagasi töötles Ferry Terminaal 5000 tingkonteinerit aastas, siis eelmisel aastal oli see arv 26 000. Selle aasta esimese kolme kuuga käis läbi juba üle 11 000 tingkonteineri.

Aprilli ja mai tulemused annavad Artjomovi sõnul lootust, et aasta lõpuks õnnestub 42 000 tingkonteinerit täis saada. Eksport kasvab seejuures kogu aeg, suur osa on ka Venemaalt läbi Eesti läände kulgeval transiidil.

Firma omanikeks on eraisikud ja kaks juriidilist isikut. Transiidikeskuse ASi kaudu kuuluvad Ferry Terminaali omanikeringi ka tuntud transiidiärimehed Aadu Luukas ja Anatoli Kanajev.

Hetkel kuum