Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sadamajuhi kohale tihe rebimine
Personaliotsingufirma Fontes andmetel esitas avalduse Tallinna Sadama peadirektori kohale asumiseks 55 kõrgema haridusega meest. Kandideerijate keskmine vanus on 40 aastat, kolmandikul neist on soovitatav merendusalane haridus.
Fontes PMP direktor Külli Lilleorg ütles, et kõik 55 inimest avaldasid ise soovi konkursil kandideerimiseks ja sellest piisab edasise valiku tegemiseks.
Endise Pakterminali peadirektori Anti Oidsalu kandidatuur Tallinna Sadama juhi kohale kerkis üles juba Enn Sarapi töölt vabastamise kampaania alguses. Oidsalu enda sõnul oli talle sellekohase ettepaneku teinud teede- ja sideminister Toivo Jürgenson. Eetilistel kaalutlustel esitas Oidsalu peagi ka avalduse Pakterminali juhi kohalt lahkumiseks.
Endise rahandusministri Mart Opmanni sadamajuhi kohale jõudmisest on ühe anonüümseks jääda sooviva allika sõnul huvitatud Hansatee juhatuse esimees Enn Pant, kel on laevafirma juhina sadamas suured huvid.
Kinnitamata andmetel on kandidaatide nimekirjas vähemalt kaks merendust tundvat meest. Üks neist on Tallinna linnavalitsuse merendusnõunik, kunagine teede- ja sideministeeriumi kantsler Nathan Tõnnisson. Ta ütles, et viis reedel tõesti avalduse sisse. «Töö oleks mulle nii tuttav kui meeldiv ja huvitav,» põhjendas kõrgema merendusalase haridusega mees oma soovi.
Teise spetsialistina soovib sadamajuhi kohta Muuga sadamas tegutseva transiidifirma Refetra peadirektor Erik Laidvee, kel on ka veeteedeameti töökogemus. Refetrast kinnitati, et Laidvee tõepoolest kandideerib, kuid ta ise ei soovinud asja enneaegu kommenteerida.
Kinnitamata andmetel avaldas soovi Tallinna Sadama juhiks saada ka laevakapten Erich Moik.
Viimasel hetkel liitus kandideerijatega äsja ehitusfirma Wicomi juhatuse esimehe kohalt lahkunud Priit Vilba. «Praegu on veel vara kommentaari anda,» ütles ta eile.
Konkursi algusest peale on spekuleeritud ka eksministrite Olari Taali ja Raivo Vare kandideerimisega. Taal kinnitas aga eile, et ei kandideeri. «Mõtlesin sellele kõige enam viisteist minutit, aga ühtki sammu selles suunas ei astunud,» lausus ta. Taali sõnul on Tallinna Sadama juhi koht tema jaoks liiga politiseeritud. «See on ju tegelikult maksukogumisfirma, üks ülesmukitud koht, kus pooleks aastaks jaguks tööd ja siis järgneks vegeteerimine,» selgitas ta.
Koha vastu tundis mõnda aega huvi ka endine teede- ja sideminister Raivo Vare, kuid loobus lõpuks kandideerimast. «Asi on nii politiseeritud, et ma ei näinud enda jaoks mingit motiivi. Pealegi toimub lõplik valik nõukogus ikka otsustuse korras, olgu neid kandidaate esialgu palju tahes,» nentis ta.
Fontes valib kolm kuni viis kandidaati Tallinn Sadama nõukogule esitamiseks välja hiljemalt 9. juuliks.