Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sadamajuhi kohale tihe rebimine

    Personaliotsingufirma Fontes andmetel esitas avalduse Tallinna Sadama peadirektori kohale asumiseks 55 kõrgema haridusega meest. Kandideerijate keskmine vanus on 40 aastat, kolmandikul neist on soovitatav merendusalane haridus.
    Fontes PMP direktor Külli Lilleorg ütles, et kõik 55 inimest avaldasid ise soovi konkursil kandideerimiseks ja sellest piisab edasise valiku tegemiseks.
    Endise Pakterminali peadirektori Anti Oidsalu kandidatuur Tallinna Sadama juhi kohale kerkis üles juba Enn Sarapi töölt vabastamise kampaania alguses. Oidsalu enda sõnul oli talle sellekohase ettepaneku teinud teede- ja sideminister Toivo Jürgenson. Eetilistel kaalutlustel esitas Oidsalu peagi ka avalduse Pakterminali juhi kohalt lahkumiseks.
    Endise rahandusministri Mart Opmanni sadamajuhi kohale jõudmisest on ühe anonüümseks jääda sooviva allika sõnul huvitatud Hansatee juhatuse esimees Enn Pant, kel on laevafirma juhina sadamas suured huvid.
    Kinnitamata andmetel on kandidaatide nimekirjas vähemalt kaks merendust tundvat meest. Üks neist on Tallinna linnavalitsuse merendusnõunik, kunagine teede- ja sideministeeriumi kantsler Nathan Tõnnisson. Ta ütles, et viis reedel tõesti avalduse sisse. «Töö oleks mulle nii tuttav kui meeldiv ja huvitav,» põhjendas kõrgema merendusalase haridusega mees oma soovi.
    Teise spetsialistina soovib sadamajuhi kohta Muuga sadamas tegutseva transiidifirma Refetra peadirektor Erik Laidvee, kel on ka veeteedeameti töökogemus. Refetrast kinnitati, et Laidvee tõepoolest kandideerib, kuid ta ise ei soovinud asja enneaegu kommenteerida.
    Kinnitamata andmetel avaldas soovi Tallinna Sadama juhiks saada ka laevakapten Erich Moik.
    Viimasel hetkel liitus kandideerijatega äsja ehitusfirma Wicomi juhatuse esimehe kohalt lahkunud Priit Vilba. «Praegu on veel vara kommentaari anda,» ütles ta eile.
    Konkursi algusest peale on spekuleeritud ka eksministrite Olari Taali ja Raivo Vare kandideerimisega. Taal kinnitas aga eile, et ei kandideeri. «Mõtlesin sellele kõige enam viisteist minutit, aga ühtki sammu selles suunas ei astunud,» lausus ta. Taali sõnul on Tallinna Sadama juhi koht tema jaoks liiga politiseeritud. «See on ju tegelikult maksukogumisfirma, üks ülesmukitud koht, kus pooleks aastaks jaguks tööd ja siis järgneks vegeteerimine,» selgitas ta.
    Koha vastu tundis mõnda aega huvi ka endine teede- ja sideminister Raivo Vare, kuid loobus lõpuks kandideerimast. «Asi on nii politiseeritud, et ma ei näinud enda jaoks mingit motiivi. Pealegi toimub lõplik valik nõukogus ikka otsustuse korras, olgu neid kandidaate esialgu palju tahes,» nentis ta.
    Fontes valib kolm kuni viis kandidaati Tallinn Sadama nõukogule esitamiseks välja hiljemalt 9. juuliks.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.