Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudteefirmad otsivad kokkulepet

    Kuu alguses seisid nädal aega Edelaraudtee klientide kaubaveod, sest Edelaraudtee ja Eesti Raudtee ei saanud omavaheliste puudulike lepingute tõttu kokkuleppele Edelaraudtee võla suuruses.
    Kuna Edelaraudteel puudub endal väljund Tallinna Sadamasse, kuhu enamik raudteeveoseid peab liikuma, oli Eesti Raudteel lihtne tõkestada Edelaraudtee kaubaveod ning nõuda maksmata võlgasid.
    «Edelaraudtee kaubaveod olid juuni alguses nädal aega nullis,» lausub Edelaraudtee juhatuse nõunik Urmas Glaase. Tema väitel peatas Eesti Raudtee Edelaraudtee kaubaveod ajal, kui viimane oli oma kaubaveo võlgnevuse Eesti Raudteele juba kustutanud, ning kasutas võimalust kaubavedude piiramisega ka muid võlgnevusi kätte saada. Eelkõige puudutab see infrastruktuuri kasutamise tasu Eesti Raudteele, mille kohta puudub firmade vahel leping.
    Edelaraudtee suurim klient Britannic Eesti ei pannud nädalast veoste seiskumist tähelegi. Britannic Eesti vedas aasta esimese nelja kuuga Edelaraudtee kaudu puitu 42 000 tihumeetrit. Ettevõtte direktor Marek Krippel kinnitab, et nende firma veod raudteefirmade konflikti tõttu ei seiskunud. «Kunagi jutu sees ehk mainiti, et Eesti Raudtee võib kaubavedusid piirata,» on Krippeli ainus info.
    Glaase kinnitusel ei jäänud ükski planeeritud kaubavedu ära. Klientidega tehti uus graafik, millega veod lükkusid nädala võrra edasi.
    Praeguseks on Glaase väitel Edelaraudtee võlgnevus Eesti Raudtee ees null ning kõik kindaviskamised on päevakorrast maas.
    Ka Eesti Raudtee avalike suhete juht Liia Rikson kinnitab, et raudteefirmade vahel pole konflikti, kuid lisab, et Edelaraudteel on maksmata endiselt infrastruktuuri tasu.
    Konflikti tagamaa on, et Edelaraudtee ja Eesti Raudtee vahel on puudu mõningad lepingud. Oli erinevaid tõlgendamisi arve esitamisel ja palju miski asi maksab. Kuna puudusid paberi peal kokkulepped, siis tekkisid ka vaidlused.
    Seni ei ole neid lepinguid veel sõlmitud, kuid need on ettevalmistamisel. Teoreetiliselt võib kaubavedude piiramisi lepingute sõlmimiseni veel tekkida, kuid arvan, et juuni alguse piiranguga peaks asi piirduma.
    Eesti Raudtee ja Edelaraudtee vahel pole sõlmitud infrastruktuuri kasutamise lepingut. Lepingu oleme meie ette valmistanud ja see on läbivaatamisel teede- ja sideministeeriumis ja erastamisagentuuris.
    Kuni leping pole sõlmitud, ei ole kummalgi ka kohustusi üleval -- Edelaraudteel pole kohustust maksta ja Eesti Raudteel ei ole kohustust talle teenust pakkuda. Praegu on kõik veel lahtine. Minister, kes on meie mõlema üldkoosolek, peab otsustama.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.