Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti merepõhi ootab avastamist

    Sukelduja Kaido Peremees näitab videoekraanil üle saja aasta tagasi Lohusalu lähedal uppunud auriku Fennia pardal leiduvat. Hõljuvast mudast eristub laeval olnud kaup -- väikesed portselanvannid, punase klaasiga petrooleumilambid. Laev tõi Tallinna tollast moodsaimat fotovarustust, kuid ei jõudnud tormis pärale ja lebab seni 42 meetri sügavusel.
    Eesti meremuuseumi allveearheoloog Vello Mäss meenutab, et iseseisvuse algusaastail üritas üks toonane turvaärimees koostöös soomlastega organiseerida tulusat, välismaalastele suunatud sukelturismi Eesti vetes leiduvaile laevadele.
    Üritus lõppes valitsuse määruse vastuvõtmisega, mis lubab välisriikide kodanikel Eestis vrakkidele sukelduda ainult ametlike teadusuuringute käigus. Mässi sõnul ei olnud ärimees siis lihtsalt mõistnud, et tegu on ajalooväärtustega, ning hiljem suhtus ta piirangusse mõistvalt.
    Soomes ja Rootsis on merepõhi kümnete tuhandete huviliste poolt palju enam läbi uuritud kui Eestis ja veealustel suveniiriküttidel läheb üha raskemaks.
    «Tänu looduslikele oludele, aga eelkõige Vene piirivalvele on meie rannikumeri tõeline muuseum,» ütleb muinsuskaitseinspektsiooni arhitektuurimälestiste peainspektor Ants Kraut, kes huvilistele vrakisukeldumiseks lube välja annab.
    Sellel aastal on vrakisukeldumiseks luba antud peale meremuuseumi uurijate veel viiele eraisikule. Need on mitmekülgne äritegelane Viktor Siilats, tema poeg Keith Siilats, veespordiäris tegev Paap Kõlar, tema tütar Kelli ning tuukrifirma juht Kaido Peremees.
    Loaga võib vrakke otsida, vaadelda ja pildile võtta, eraviisilistel sukeldujatel on esemete ülestoomine keelatud. Kindlasti on aga nii mõnigi laevakell leidnud tee kellegi kaminaservale, arvab Mäss.
    Galerist Shifara Hindreksonile pole viimastel aastatel merepõhjast pärit väärtusi müüa pakutud. «Siin ei ole mõtet müüa, kuna läänes saab paremat hinda. Ülesostjad käivad ringi kogu Ida-Euroopas,» räägib galeriiomanik.
    Hindrekson tõi mereleidude potentsiaalse turuna välja USA siseosariigid. Oma sõnul ostis ta 1990. aastal vana laevakahuri ja kinkis selle ajaloomuuseumile. Hindreksoni hinnangul oleks 1688. aastast pärit, vahepeal küll maa peal seisnud kahuri hind välismaale müües olnud ligi 200 000 krooni.
    Loata aardekütid teevad Mässile meelehärmi: «Ise midagi halba soovimata võetakse kaasa just need esemed, mis võimaldaks meil laeva identifitseerida -- nimesildid, laevakellad ja muu taoline.»
    Lihtsaimad seadmed, millega uppunud laeva peale võib sattuda -- kajalood ja asukoha fikseerimiseks vajalik satelliitnavigatsiooni seade -- maksavad kokku ca 20 000 krooni.
    Proffidel on korralikumad seadmed. Kaido Peremees näitab 200 000 krooni maksvat sonarit, mis võimaldab jälgida merepõhja 200 meetrit mõlemal pool laeva ning huvitava objekti ilmumisel pilti suurendada. Ajaloolase haridusega elukutseline sukelduja Peremees on käinud 40-l Eesti vetes uppunud laeval, suurim sügavus on olnud 67 meetrit.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.