• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MRP Liinid raskustes

MRP bussid teenindavad praegu kahte Tallinna ühtsesse piletisüsteemi kuuluvat ning linnavalitsuse poolt doteeritavat liini. Nn kommertsliinidest on vähendatud graafiku alusel käigus vaid Maksimarketisse sõitev buss. Veel mõni aeg tagasi pakkus MRP Tallinna Autobussikoondisele (TAK) konkurentsi viie kommertsliiniga ning teenindas ka suurima sõitjate arvuga 35. bussiliini.
ASi MRP Linna Liinid juhataja Rein Vinni ütles, et viimase kommertsliini jätkamise otsustab firma septembris. Ühtse piletisüsteemi liine doteerib Tallinna linn umbes 500 000 krooniga kuus, kommertsliinid läksid sõitjate vähesuse tõttu kahjumisse, rääkis ta.
Vinni hinnangul pole konkurents pealinna bussiliikluses aus, sest Tallinn on väljastanud endale kuuluvale TAKile liinilube marsruutidele, kus sõitsid enne MRP Liinide bussid. TAK avas Lasnamäele samasuguse bussiliini, nagu oli meie 98. liin ja odavama pileti tõttu kadusid meie bussidest reisijad. Ei taha kedagi kiviga visata, aga olen kuulnud, et liini pikendati bussipargi nõudmisel. Neile kindlasti meeldiks, kui konkurent ära kaoks, märkis Vinni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Bussiettevõtte tulevik sõltub Vinni sõnul sellest, kas Tallinn suurendab järgmisel aastal ühistranspordi dotatsiooni või mitte. «Oleme seni ots otsaga kokku tulnud, aga kütuse hinna tõus on meie viimasegi raha ära söönud. Nüüd tõuseb kütuse hind jälle kahekümne sendi võrra. Üritame aasta lõpuni vastu pidada ja vaadata, milline tuleb linna järgmise aasta eelarve. Kui ühistranspordi dotatsioon ei suurene, võib juhtuda, et firma tuleb likvideerida,» rääkis Vinni.
MRP Linna Liinide juhataja sõnul vähendas transpordiamet äsja augustiks mõeldud dotatsiooniraha 10 protsenti põhjendusega, et linnal ei ole raha. «Ei saa pille kohe ka kotti panna, sest liinide teenindamiseks on linnaga sõlmitud lepingud ning meestele tuleks maksta koondamisrahasid, mida mul ei ole kusagilt võtta, « lausus ta.
MRP Linna Liinide juhataja sõnul ettevõttel hetkel maksuvõlgnevusi pole, väike võlg on kütuse eest, mille firma loodab tasuda lähiajal.
Tallinna Autobussikoondise suhtekorraldaja Sirje Roht märkis, et uusi bussiliine avab linna transpordiamet vastavalt nõudlusele. MRP probleemid ei tule kütusehinna pideva kallinemise ja piletihinna mittesuurenemise foonil meile üllatusena, lisas ta.
Tallinnas ühistransporti kureeriva transpordiameti juhataja Mati Songisepp ütles eile sekretäri vahendusel, et ei soovi ajakirjanikega rääkida.
Erabussifirma alustas tegevust 1994. aastal MRP Liinide nime all, selle likvideerimise järel loodi AS MRP Tallinna Liinid, mis pankrotistus eelmisel aastal. Kaks eelmist MRP nime kandvat firmat jäid Vinni sõnul riigile ja kütusefirmadele võlgu kokku umbes 15 miljonit krooni. MRP Linna Liinid alustas tegevust eelmise aasta novembris, ettevõtte põhiomanikud on kaks Rootsi ärimeest.
Autor: Henrik Ilves

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele