Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
MRP Liinid raskustes
MRP bussid teenindavad praegu kahte Tallinna ühtsesse piletisüsteemi kuuluvat ning linnavalitsuse poolt doteeritavat liini. Nn kommertsliinidest on vähendatud graafiku alusel käigus vaid Maksimarketisse sõitev buss. Veel mõni aeg tagasi pakkus MRP Tallinna Autobussikoondisele (TAK) konkurentsi viie kommertsliiniga ning teenindas ka suurima sõitjate arvuga 35. bussiliini.
ASi MRP Linna Liinid juhataja Rein Vinni ütles, et viimase kommertsliini jätkamise otsustab firma septembris. Ühtse piletisüsteemi liine doteerib Tallinna linn umbes 500 000 krooniga kuus, kommertsliinid läksid sõitjate vähesuse tõttu kahjumisse, rääkis ta.
Vinni hinnangul pole konkurents pealinna bussiliikluses aus, sest Tallinn on väljastanud endale kuuluvale TAKile liinilube marsruutidele, kus sõitsid enne MRP Liinide bussid. TAK avas Lasnamäele samasuguse bussiliini, nagu oli meie 98. liin ja odavama pileti tõttu kadusid meie bussidest reisijad. Ei taha kedagi kiviga visata, aga olen kuulnud, et liini pikendati bussipargi nõudmisel. Neile kindlasti meeldiks, kui konkurent ära kaoks, märkis Vinni.
Bussiettevõtte tulevik sõltub Vinni sõnul sellest, kas Tallinn suurendab järgmisel aastal ühistranspordi dotatsiooni või mitte. «Oleme seni ots otsaga kokku tulnud, aga kütuse hinna tõus on meie viimasegi raha ära söönud. Nüüd tõuseb kütuse hind jälle kahekümne sendi võrra. Üritame aasta lõpuni vastu pidada ja vaadata, milline tuleb linna järgmise aasta eelarve. Kui ühistranspordi dotatsioon ei suurene, võib juhtuda, et firma tuleb likvideerida,» rääkis Vinni.
MRP Linna Liinide juhataja sõnul vähendas transpordiamet äsja augustiks mõeldud dotatsiooniraha 10 protsenti põhjendusega, et linnal ei ole raha. «Ei saa pille kohe ka kotti panna, sest liinide teenindamiseks on linnaga sõlmitud lepingud ning meestele tuleks maksta koondamisrahasid, mida mul ei ole kusagilt võtta, « lausus ta.
MRP Linna Liinide juhataja sõnul ettevõttel hetkel maksuvõlgnevusi pole, väike võlg on kütuse eest, mille firma loodab tasuda lähiajal.
Tallinna Autobussikoondise suhtekorraldaja Sirje Roht märkis, et uusi bussiliine avab linna transpordiamet vastavalt nõudlusele. MRP probleemid ei tule kütusehinna pideva kallinemise ja piletihinna mittesuurenemise foonil meile üllatusena, lisas ta.
Tallinnas ühistransporti kureeriva transpordiameti juhataja Mati Songisepp ütles eile sekretäri vahendusel, et ei soovi ajakirjanikega rääkida.
Erabussifirma alustas tegevust 1994. aastal MRP Liinide nime all, selle likvideerimise järel loodi AS MRP Tallinna Liinid, mis pankrotistus eelmisel aastal. Kaks eelmist MRP nime kandvat firmat jäid Vinni sõnul riigile ja kütusefirmadele võlgu kokku umbes 15 miljonit krooni. MRP Linna Liinid alustas tegevust eelmise aasta novembris, ettevõtte põhiomanikud on kaks Rootsi ärimeest.
Autor: Henrik Ilves