Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    MRP Liinid raskustes

    MRP bussid teenindavad praegu kahte Tallinna ühtsesse piletisüsteemi kuuluvat ning linnavalitsuse poolt doteeritavat liini. Nn kommertsliinidest on vähendatud graafiku alusel käigus vaid Maksimarketisse sõitev buss. Veel mõni aeg tagasi pakkus MRP Tallinna Autobussikoondisele (TAK) konkurentsi viie kommertsliiniga ning teenindas ka suurima sõitjate arvuga 35. bussiliini.
    ASi MRP Linna Liinid juhataja Rein Vinni ütles, et viimase kommertsliini jätkamise otsustab firma septembris. Ühtse piletisüsteemi liine doteerib Tallinna linn umbes 500 000 krooniga kuus, kommertsliinid läksid sõitjate vähesuse tõttu kahjumisse, rääkis ta.
    Vinni hinnangul pole konkurents pealinna bussiliikluses aus, sest Tallinn on väljastanud endale kuuluvale TAKile liinilube marsruutidele, kus sõitsid enne MRP Liinide bussid. TAK avas Lasnamäele samasuguse bussiliini, nagu oli meie 98. liin ja odavama pileti tõttu kadusid meie bussidest reisijad. Ei taha kedagi kiviga visata, aga olen kuulnud, et liini pikendati bussipargi nõudmisel. Neile kindlasti meeldiks, kui konkurent ära kaoks, märkis Vinni.
    Bussiettevõtte tulevik sõltub Vinni sõnul sellest, kas Tallinn suurendab järgmisel aastal ühistranspordi dotatsiooni või mitte. «Oleme seni ots otsaga kokku tulnud, aga kütuse hinna tõus on meie viimasegi raha ära söönud. Nüüd tõuseb kütuse hind jälle kahekümne sendi võrra. Üritame aasta lõpuni vastu pidada ja vaadata, milline tuleb linna järgmise aasta eelarve. Kui ühistranspordi dotatsioon ei suurene, võib juhtuda, et firma tuleb likvideerida,» rääkis Vinni.
    MRP Linna Liinide juhataja sõnul vähendas transpordiamet äsja augustiks mõeldud dotatsiooniraha 10 protsenti põhjendusega, et linnal ei ole raha. «Ei saa pille kohe ka kotti panna, sest liinide teenindamiseks on linnaga sõlmitud lepingud ning meestele tuleks maksta koondamisrahasid, mida mul ei ole kusagilt võtta, « lausus ta.
    MRP Linna Liinide juhataja sõnul ettevõttel hetkel maksuvõlgnevusi pole, väike võlg on kütuse eest, mille firma loodab tasuda lähiajal.
    Tallinna Autobussikoondise suhtekorraldaja Sirje Roht märkis, et uusi bussiliine avab linna transpordiamet vastavalt nõudlusele. MRP probleemid ei tule kütusehinna pideva kallinemise ja piletihinna mittesuurenemise foonil meile üllatusena, lisas ta.
    Tallinnas ühistransporti kureeriva transpordiameti juhataja Mati Songisepp ütles eile sekretäri vahendusel, et ei soovi ajakirjanikega rääkida.
    Erabussifirma alustas tegevust 1994. aastal MRP Liinide nime all, selle likvideerimise järel loodi AS MRP Tallinna Liinid, mis pankrotistus eelmisel aastal. Kaks eelmist MRP nime kandvat firmat jäid Vinni sõnul riigile ja kütusefirmadele võlgu kokku umbes 15 miljonit krooni. MRP Linna Liinid alustas tegevust eelmise aasta novembris, ettevõtte põhiomanikud on kaks Rootsi ärimeest.
    Autor: Henrik Ilves
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.