Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    MRP Liinid raskustes

    MRP bussid teenindavad praegu kahte Tallinna ühtsesse piletisüsteemi kuuluvat ning linnavalitsuse poolt doteeritavat liini. Nn kommertsliinidest on vähendatud graafiku alusel käigus vaid Maksimarketisse sõitev buss. Veel mõni aeg tagasi pakkus MRP Tallinna Autobussikoondisele (TAK) konkurentsi viie kommertsliiniga ning teenindas ka suurima sõitjate arvuga 35. bussiliini.
    ASi MRP Linna Liinid juhataja Rein Vinni ütles, et viimase kommertsliini jätkamise otsustab firma septembris. Ühtse piletisüsteemi liine doteerib Tallinna linn umbes 500 000 krooniga kuus, kommertsliinid läksid sõitjate vähesuse tõttu kahjumisse, rääkis ta.
    Vinni hinnangul pole konkurents pealinna bussiliikluses aus, sest Tallinn on väljastanud endale kuuluvale TAKile liinilube marsruutidele, kus sõitsid enne MRP Liinide bussid. TAK avas Lasnamäele samasuguse bussiliini, nagu oli meie 98. liin ja odavama pileti tõttu kadusid meie bussidest reisijad. Ei taha kedagi kiviga visata, aga olen kuulnud, et liini pikendati bussipargi nõudmisel. Neile kindlasti meeldiks, kui konkurent ära kaoks, märkis Vinni.
    Bussiettevõtte tulevik sõltub Vinni sõnul sellest, kas Tallinn suurendab järgmisel aastal ühistranspordi dotatsiooni või mitte. «Oleme seni ots otsaga kokku tulnud, aga kütuse hinna tõus on meie viimasegi raha ära söönud. Nüüd tõuseb kütuse hind jälle kahekümne sendi võrra. Üritame aasta lõpuni vastu pidada ja vaadata, milline tuleb linna järgmise aasta eelarve. Kui ühistranspordi dotatsioon ei suurene, võib juhtuda, et firma tuleb likvideerida,» rääkis Vinni.
    MRP Linna Liinide juhataja sõnul vähendas transpordiamet äsja augustiks mõeldud dotatsiooniraha 10 protsenti põhjendusega, et linnal ei ole raha. «Ei saa pille kohe ka kotti panna, sest liinide teenindamiseks on linnaga sõlmitud lepingud ning meestele tuleks maksta koondamisrahasid, mida mul ei ole kusagilt võtta, « lausus ta.
    MRP Linna Liinide juhataja sõnul ettevõttel hetkel maksuvõlgnevusi pole, väike võlg on kütuse eest, mille firma loodab tasuda lähiajal.
    Tallinna Autobussikoondise suhtekorraldaja Sirje Roht märkis, et uusi bussiliine avab linna transpordiamet vastavalt nõudlusele. MRP probleemid ei tule kütusehinna pideva kallinemise ja piletihinna mittesuurenemise foonil meile üllatusena, lisas ta.
    Tallinnas ühistransporti kureeriva transpordiameti juhataja Mati Songisepp ütles eile sekretäri vahendusel, et ei soovi ajakirjanikega rääkida.
    Erabussifirma alustas tegevust 1994. aastal MRP Liinide nime all, selle likvideerimise järel loodi AS MRP Tallinna Liinid, mis pankrotistus eelmisel aastal. Kaks eelmist MRP nime kandvat firmat jäid Vinni sõnul riigile ja kütusefirmadele võlgu kokku umbes 15 miljonit krooni. MRP Linna Liinid alustas tegevust eelmise aasta novembris, ettevõtte põhiomanikud on kaks Rootsi ärimeest.
    Autor: Henrik Ilves
  • Hetkel kuum
Avo Blankin: Saaremaa püsiühendus ja Rail Baltic võiks olla kaks ühes projekt
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturg lõpetas jaanuari kasumiga
Wall Street lõpetas tugeva jaanuari suurema kasumiga. Nüüd paljud investorid loodavad, et Föderaalreserv võtab vastu otsuse tõsta mõneks ajaks viimast korda intressimäära.
Wall Street lõpetas tugeva jaanuari suurema kasumiga. Nüüd paljud investorid loodavad, et Föderaalreserv võtab vastu otsuse tõsta mõneks ajaks viimast korda intressimäära.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Coop Eesti uus juht vihjas, et kauplustekett on ostulainel
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Kaitsepiirangud ei lase Ida-Virumaal omavalitsuste hooneid renoveerida
Venemaa naabruse tõttu ei saa Ida-Virumaal ehitada ei tuule- ega päikeseparke, aga liginullenergiahoonete jaoks võiks vaja minna vähemalt üht kahest.
Venemaa naabruse tõttu ei saa Ida-Virumaal ehitada ei tuule- ega päikeseparke, aga liginullenergiahoonete jaoks võiks vaja minna vähemalt üht kahest.

Olulisemad uudised

Nulliring: palk tõuseb, aga poodi see raha ei jõua
Aasta lõpus vabalangusse läinud jaekaubanduse võiks tänavu päästa kosuv ostujõud, mida toidab palgatõus, kui laenukulud seda nulli ei sööks.
Aasta lõpus vabalangusse läinud jaekaubanduse võiks tänavu päästa kosuv ostujõud, mida toidab palgatõus, kui laenukulud seda nulli ei sööks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.