Star Alliance, kuhu 1997. aasta algusest kuuluvad Lufthansa, SAS, Varig, United Airlines, Thai Airways ja Air Canada, on jaganud huvid Skandinaavias ja Baltikumis. SAS ja Estonian Air on lõpetanud lennundussõja ja kooskõlastanud lennuplaanid.
Lennukompaniide koostöö käivitumine vähendab lennufirmade klientide võimalusi.
Üks põhjus, miks Lufthansa lõpetas möödunud aasta märtsist lennud Tallinnasse, oli kuulumine Star Alliance'isse. Baltikum ja Skandinaavia kuuluvad alliansis SASi mõjupiirkonda.
Estonian Airi strateegiline omanik Maersk Air saavutas kokkuleppe SASiga Skandinaavia turuosa jagamises. SAS lõpetas tänavu märtsis oma lennukite kasutamise Kopenhaagen - Tallinn liinil, kasutades selle asemel Estonian Airi lennukeid code share põhimõttel (partnerkompanii liini kasutamine oma lennunumbri all). Võidavad SAS ja Star Alliance kui ka Estonian Air - saab optimeerida mahtusid, kaob hinnakonkurents, kuid kaotavad kliendid.
Kaubavedude alal ei ole õnneks lennukompaniide koostöö veel ühiste hinnakokkulepeteni jõudnud. Lufthansa Cargo, SAS ja Estonian Air pakuvad Tallinnast välja oma hinnakirju. Näiteks võivad Estonian Airi hinnad Tallinnast Kopenhaagenisse olla soodsamad, kui SASil, ehkki lennuk on sama. Kahjuks aga väheneb võimalus valida kaupu saates lennukompaniid ja saatmise aega. Kui Lufthansa Cargo saatelehega lähetada kaup Tallinnast näiteks New Yorki, lendab kaup esialgu siiski Estonian Air'i lennukiga SAS'i lennunumbri all Kopenhaagenisse. Alles sealt edasi liigub kaup Lufthansaga New Yorki.
Autor: Meelis Koitmäe
Seotud lood

Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest