• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.09.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennufirmade konkurents aheneb

Star Alliance, kuhu 1997. aasta algusest kuuluvad Lufthansa, SAS, Varig, United Airlines, Thai Airways ja Air Canada, on jaganud huvid Skandinaavias ja Baltikumis. SAS ja Estonian Air on lõpetanud lennundussõja ja kooskõlastanud lennuplaanid.
Lennukompaniide koostöö käivitumine vähendab lennufirmade klientide võimalusi.
Üks põhjus, miks Lufthansa lõpetas möödunud aasta märtsist lennud Tallinnasse, oli kuulumine Star Alliance'isse. Baltikum ja Skandinaavia kuuluvad alliansis SASi mõjupiirkonda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Estonian Airi strateegiline omanik Maersk Air saavutas kokkuleppe SASiga Skandinaavia turuosa jagamises. SAS lõpetas tänavu märtsis oma lennukite kasutamise Kopenhaagen - Tallinn liinil, kasutades selle asemel Estonian Airi lennukeid code share põhimõttel (partnerkompanii liini kasutamine oma lennunumbri all). Võidavad SAS ja Star Alliance kui ka Estonian Air - saab optimeerida mahtusid, kaob hinnakonkurents, kuid kaotavad kliendid.
Kaubavedude alal ei ole õnneks lennukompaniide koostöö veel ühiste hinnakokkulepeteni jõudnud. Lufthansa Cargo, SAS ja Estonian Air pakuvad Tallinnast välja oma hinnakirju. Näiteks võivad Estonian Airi hinnad Tallinnast Kopenhaagenisse olla soodsamad, kui SASil, ehkki lennuk on sama. Kahjuks aga väheneb võimalus valida kaupu saates lennukompaniid ja saatmise aega. Kui Lufthansa Cargo saatelehega lähetada kaup Tallinnast näiteks New Yorki, lendab kaup esialgu siiski Estonian Air'i lennukiga SAS'i lennunumbri all Kopenhaagenisse. Alles sealt edasi liigub kaup Lufthansaga New Yorki.
Autor: Meelis Koitmäe

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele