• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ka 2009. aastal saab Äripäeva lehitseda

Kümme aastat on lehelugeja endale roosal paberil Äripäeva postkasti saanud. Iseseisva Eesti majanduse esimestest kobavatest sammudest internetiajastu alguseni välja.
Äripäeva arvates saab lugeja ka kümne aasta pärast paberkandjal käegakatsutava lehe.
Interneti tormiline areng on muidugi paberajalehele kurjakuulutav kindaviskamine. Meediaringkondades käib juba praegu arutelu, kas uus tehnoloogia võib paberil trükimeedia minema pühkida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üks tulevikuvisioon võiks välja näha selline, et kõigil inimestel on kodus Interneti püsiühendus ja lehti loetakse vaid veebiversioonidest. Trükitööstusest kui tööstusharust ei mäleta keegi ammu enam midagi. Paberil ajalehti saab soovi korral ainult muuseumis vaatamas käia.
Tehnoloogilises ja ratsionaalses mõttes pole paberkandjal tõesti mingit perspektiivi. Paraku ei ole inimene ratsionaalne. Pigem on ta hoopis konservatiivne. Harjumuse jõud on suur ja nii tahame ka edaspidi lehte, mida saab peos hoida ja tugitoolis istudes lehitseda. Paberkandjal lehel on ka ühiskonda hoidev roll -- näiteks on ilma paberil leheta suhteliselt keeruline tekkima selline asi nagu üldine jututeema. Paberajaleht pakub ka üllatusi -- lugusid, mida lugeja ei oska otsida, aga etteantult loeb läbi küll.
Tehnoloogia areneb tihtipeale kiiremini, kui me arvame. Samas, kui inimene jõudis Kuule, räägiti, et kohe-kohe on järgmine sihtpunkt Marss. Seni pole inimese jalg sinna astunud. Trükiajakirjanduse kadumist ennustati ka siis, kui tuli raadio, ja raadio kadumist, kui tuli televisioon. Kõik kolm eksisteerivad kõrvuti.
Tõsi, kümne aasta pärast ilmuva ajalehe sisu, ülesehitus ja vorm on tõesti muutunud. Klassikalises mõttes ajalehetoimetuse asemel on toimetajate keskus. Reportereid-ajakirjanikke palgal ei ole. Nemad töötavad kodus ja müüvad oma toodangut toimetustele.
Lehest ei leia enam ilma taustata uudist. Fakti paiskamine avalikkuseni on veebiväljaannete pärusmaa, kust nad siis kiirete online-uudistena lugejani jõuavad. Leheuudised on kommenteerivamad, analüüsivamad. Leht muutub personaalsemaks.
Kümne aasta pärast on Eestis koos Internetiga üles kasvanud ärimeeste põlvkond, kes toimunud sündmused-faktid online'is kättesaanuna seab ennast mugavamalt tugitooli, viskab jala üle põlve ja võtab kätte roosal paberil Äripäeva, et sealt sündmuste tausta, seletusi, tõlgendusi, kommentaare ja analüüse ammutada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele