• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhid hindavad ELi siseturgu

    Küsitletud 3395 firmast oli 2893 keskmised ja väikefirmad ning 502 suurfirmad.
    Firmajuhid on seisukohal, et bürokraatlikud tõkked on tunduvalt vähenenud ning et on paranenud informeeritus eri liikmesmaade turuolukorrast, mis on soodustanud äri tegemist. Info liikumisele on palju kaasa aidanud interneti levik, mis on kergendanud toodete ja teenuste reklaamimist ja müügikanalite otsimist. Siseturu arengu hindeks annavad ettevõtjad saja palli skaalal siiski ainult 62.
    Äritegemise suurimaks tõkkeks nimetavad ettevõtjad lisakulusid, mida tuleb teha kaupade ja teenuste muutmiseks, et need vastaks rahvuslikele kvaliteedinõuetele. Samuti takistavad ebaharilikud testimis-, kvaliteedimärkimis- ja kinnitamisviisid nende meelest pääsu teiste ELi riikide turule. Firmajuhid taunivad ka riiklikke toetusi, mis annavad kohalikele ettevõtetele eelise konkurentide ees.
    Viiendiku küsitletud Euroopa ettevõtjate arvates ei ole Euroopa Liit piisavalt vaeva näinud, et kõrvaldada turult piraattooteid ja salakaupa. Viiendik suurfirmade esindajaid oli seisukohal, et harukontori rajamine teise Euroopa Liidu riiki nõuab endiselt liiga palju bürokraatlikku dokumentide vormistamist. Avalike konkursside puhul ei arvestata tihtipeale ELi reegleid, vaid eelistatakse liigselt kohalikke ettevõtjaid.
    Euroopa Komisjon ise heidab liikmesriikidele ette, et need viivad liiga aeglaselt kohalikke seadusi vastavusse siseturudirektiivega.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
USA aktsia futuurid ennustavad tõusu jätkumist
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.