• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 15.12.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pant tahab sadamale vähem maksu maksta

Hansatee Grupi juhatuse esimees Enn Pant taotleb ASi Tallinna Sadam sadamates oma laevade maksustamist Soome kruiisilaevadega võrdse sadamamaksuga. Praegu maksavad Viking Line'i kruiisilaevad Tallinna Sadamale reisija pealt viis korda vähem sadamamaksu kui Hansatee, väitis Pant.
Pandi sõnul on kummaline, et monopoolses seisus oleva riigile kuuluva Tallinna Sadama rentaablus on 60 protsenti. «Igas teises riigis oleks see mõeldamatu,» leidis ta.
Tallinna Sadam vaidleb sadamamaksude reguleerimise vajadusele vastu. Teede- ja sideministeeriumi asekantsler Rene Treial ütles, et tegemist on konkurentsiseaduse erineva tõlgendamisega. «Ma ei tea, on maksud suured või väiksed, ent sadam töötab efektiivselt, mida näitab ka kaubavoogude ja reisijate arvu tänavune küllaltki suur kasv,» ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enn Pant tunnistas, et tema suhted Tallinna Sadamaga on pingelised, kuid ta loodab riigi abiga saada sadamamaksude osas positiivset lahendust.
Pandi sõnul oli lõppev aasta kasvanud konkurentsi tõttu Hansateele erakordselt pingeline. Laevafirma keskmine piletihind Tallinna--Helsingi liinil on langenud aastaga 200 kroonilt 140 kroonile. Edasine hinna alanemine pole Pandi väitel enam võimalik, sest kütusehinnad tõusevad kogu aeg. «Ilma tax-free müügita ei suudaks me üldse vee peal püsida,» lausus Pant.
Sadamamaksude alanemises näeb Pant piletihinna langemise reservi. Hansatee tasub iga reisija pealt kahes sihtsadamas kokku 90 krooni. Helsingi konkurentsiameti vahekohtus on Hansatee saanud sadamamaksude küsimuses juba võidu. Soome konkurentsiamet tunnistas kahe aasta eest, et Helsingi sadama maks on liiga suur ja seda alandati.
Konkurentsiamet on tunnistanud Tallinna Sadama loomulikuks monopoliks, mille hinnakujunduses peaks kaasa rääkima riik. Sama meelt on ka teede- ja sideminister Toivo Jürgenson, kes on kinnitanud, et reisijateveo osas naudib Tallinna Sadam monopoliseisust.
Tallinna Sadama juhtidelt ei õnnestunud eile kommentaari saada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele