• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa valik üllatas

Kokku osales küsitluses enam 80 000 Venemaa elanikku, kellest veerand andsid oma hääle just sellele autole. Küsitluse korraldanud autoajakirjanikele oli säärane tulemus pehmelt öeldes üllatav, kuna sisuliselt on ju tegemist Itaalia, mitte Venemaa enda autööstuse toodanguga. Rahva seas omandas aga Fiat 124 koopiana Togliattis konveierile läinud Zhiguli omal ajal lausa kultusliku tähenduse.
Autoajakirjanikud ise uskusid, et pjedestaalile tõuseb ajalooline Russo-Balti, M407, GAZ M1 või Pobeda, kuid noorte, autondusega vähe kursis olevate inimeste suur osakaal küsitluses lõi kaardid sassi. Tulemuseks veelgi suurem ?okk -- kolmandale kohale valiti VAZ 2110, mis eestlastelegi tuntud Lada 110 nime all.
Kui viimase osatähtsus Venemaa autotööstuse ajaloos on ehk väiksemgi kui näiteks Moskvit? 2141-l, on neljandaks jäänud Pobeda oma koha auga välja teeninud. Pärast sõda tootma hakatud Pobeda oli tolle aja kohta vägagi trendikas ja vastupidav auto, mida võib meie teedel sõitmas näha veel tänagi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele