• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,2%39 357,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,2%39 357,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • 28.01.00, 08:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hinnatõus puudutab ka maaliine

Kütusehinna ning elukalliduse üldise tõusu mõjul on lähiajal oodata maaliinide, aga ilmselt ka kaugbussiliinide piletite kallinemist, mõnel pool üle Eesti on aga piletihinda maaliinidel juba tõstetud, kirjutab Postimees.
Veel selle aasta alguses võivad riigi toetatavate maaliinide bussipiletid maakondades kallineda kuni 10 protsenti. Nii palju on kohalike võimude ettepanekul jaanuarikuus kallinenud bussipilet Võru- ja Põlvamaal. 10protsendilist piletihinna peatset tõusu on oodata ka Pärnumaal ning Harjumaal.
Autoettevõtjate Liidu direktor Uno Aava on Postimehele öelnud, et maaliine teenindavad bussifirmad ei suuda riiklikule dotatsioonile vaatamata varasemate hindadega enam sõita, sest ainuüksi kütusele kulub firmadel praegu 50 protsenti kõikidest kuludest.
'Pealegi on riiklik dotatsioon maaliinidele jäänud juba kolm aastat samaks,' nentis Aava. Sel aastal doteerib riik maaliine 125,9 miljoni krooniga, eelmisel aastal oli see summa 124,9 miljonit ja üle-eelmisel 124 miljonit krooni.
Aava ütles, et kuna kilomeetrihinna kulud paratamatult suurenevad, saavad bussiettevõtted liine selle raha eest sõita vähem, mis tähendab seda, et bussid hakkavad konkreetseid liine teenindama harvem või lõpetavad teenindamise üldse.
Kuigi linnade- ja maakondadevahelisi liine teenindavaid bussiettevõtteid riik ei doteeri ning seetõttu on sealne hinnapoliitika vaba, ei välista ka kaugbussiliikluse ettevõtted pileti hinna tõusu sel aastal. Postimehele on nii kaugliine teenindavast bussiettevõttest Sebe kui ka Tallinna Autobussikoondisest öeldud, et pileti hinna tõus sõltub eeskätt kütuse hindade tänavustest kõikumistest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele