• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 28.01.00, 08:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hinnatõus puudutab ka maaliine

Kütusehinna ning elukalliduse üldise tõusu mõjul on lähiajal oodata maaliinide, aga ilmselt ka kaugbussiliinide piletite kallinemist, mõnel pool üle Eesti on aga piletihinda maaliinidel juba tõstetud, kirjutab Postimees.
Veel selle aasta alguses võivad riigi toetatavate maaliinide bussipiletid maakondades kallineda kuni 10 protsenti. Nii palju on kohalike võimude ettepanekul jaanuarikuus kallinenud bussipilet Võru- ja Põlvamaal. 10protsendilist piletihinna peatset tõusu on oodata ka Pärnumaal ning Harjumaal.
Autoettevõtjate Liidu direktor Uno Aava on Postimehele öelnud, et maaliine teenindavad bussifirmad ei suuda riiklikule dotatsioonile vaatamata varasemate hindadega enam sõita, sest ainuüksi kütusele kulub firmadel praegu 50 protsenti kõikidest kuludest.
'Pealegi on riiklik dotatsioon maaliinidele jäänud juba kolm aastat samaks,' nentis Aava. Sel aastal doteerib riik maaliine 125,9 miljoni krooniga, eelmisel aastal oli see summa 124,9 miljonit ja üle-eelmisel 124 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aava ütles, et kuna kilomeetrihinna kulud paratamatult suurenevad, saavad bussiettevõtted liine selle raha eest sõita vähem, mis tähendab seda, et bussid hakkavad konkreetseid liine teenindama harvem või lõpetavad teenindamise üldse.
Kuigi linnade- ja maakondadevahelisi liine teenindavaid bussiettevõtteid riik ei doteeri ning seetõttu on sealne hinnapoliitika vaba, ei välista ka kaugbussiliikluse ettevõtted pileti hinna tõusu sel aastal. Postimehele on nii kaugliine teenindavast bussiettevõttest Sebe kui ka Tallinna Autobussikoondisest öeldud, et pileti hinna tõus sõltub eeskätt kütuse hindade tänavustest kõikumistest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele