• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105
  • 22.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

NOS-teenindus tagab iga kliendi rahulolu

Baltika juurutab logistikasüsteemi NOS (never out of stock), tagamaks kauplustes pidevat baastootesortimendi olemasolu.
Baltika lubab käivitada lähikuudel NOS-süsteemi, millega parandab oluliselt klienditeenindust. Baltika turundusjuht Toomas Tiivel otseseid kulutusi välja tuua ei oska, sest programm on firma sees loodud. Süsteemi juurutamist juhib turundusjuht koostöös IT-juhiga ja see süsteem puudutab kõiki Baltika osakondi.
Kui kulutustest rääkida, siis Toomas Tiiveli sõnul peaks rohkem aega märkima. Baltika tegeleb NOSi juurutamisega selle aasta algusest.
Ka jaekaubanduse kulutused süsteemiga liitumisel on Tallinna Kaubamaja väitel miinimumilähedased.
Eestis tuleb praegu paratamatult paljudel jaemüüjatel puudu mõnest kaubast, mille nõudlust alaprognoositi. Kui rõivamüüjal saab müügisaalist otsa mõni artikkel või suurus ja ta esitab hooaja keskel lisatellimuse, sõltub selle rahuldamine «heast õnnest». Kui tootja riskis valmistada kaupa eeltellimustest rohkem, rahuldatakse tellimus kiiresti.
Aga üldreeglina suurtootjad lisatellimusi ei täida, kuna tootmisvõimsused on pikalt ette planeeritud. Kui tellimust asutakse siiski täitma, siis võib kuluda vähemalt üks kuu, kuni soovitud artikkel lettidele jõuab.
- Euroopa (meeste)rõivatootmises ei ole mõeldav olla arvestatav «tegija», kui puudub NOS-programm. Kaubanduse seisukohalt võimaldab programm vähendada sisseosturiske, hoida kauba all kinni optimaalse koguse rahalisi vahendeid. Kuna iga ostja soov saab rahuldatud, siis suureneksid kindlasti müügimahud. Eriti oluline on NOS-süsteem n.ö baastoodete osas (mustad püksid, pintsakud), kus kaubanduse ülesanne on rahuldada ostja nõudmine kõigi suuruste osas.
NOS-süsteemi idee seisneb selles, et iganädalaselt analüüsitakse ostetud artikleid suurusnumbrite lõikes ja esitatakse tootjale tellimus vajalikele suurusnumbritele. Idee järgi ei tohiks ükski baastoote suurusnumber müügisaalist puududa. NOS-süsteemi puhul garanteerib tootja kõigi eelnevalt kokku lepitud toodete suurusnumbrite olemasolu laos.
Lisakulutused NOS-programmiga töötades on miinimumilähedased. Kaasaegsed andmebaasid võimaldavad rakendada automaatset kauba tellimissüsteemi ja võimalikud lisakulutused peaksid tasanduma käibe suurenemise arvelt. Ei usu, et NOS-süsteem oleks rakendatav kõigi tarnijate lõikes, kuna mõeldav on seda rakendada just baas-, mitte moetoodetele.
- Ostu-müügiahela üks raskemini planeeritavaid lülisid on laomajanduse varude planeerimise ja käsitlemisega seonduv. Kui suured peavad olema varud? Kuidas neid optimeerida?
Oma olemuselt on NOS teatud kokkulepete mudelil baseeruv teenindusidee, mille abil tagatakse tootjale jooksev info läbimüügi kohta ning kindla suurusega müügipinnad, kaupmehele miinimumilähedased laokulud ja tarbijale kindlus, et kaupmehel on varuks just temale sobiva suurusega toode.
Lihtsustatud kujul kirjeldatult jagavad tootja ja kaupmees NOS-toodete puhul laopindu ja müügiriske. Kauplus suurendab NOS-programmi rakendamisega järsult oma käibekiirust ja müüki, samas logistika- ja laokulud vähenevad. Kliendid, kes on tootjaga NOS-lepingu sõlminud, ei pea tooteid ette tellima. Baltika tagab ja finantseerib kaupmehe juures baastoodete optimaalse varu nii müügisaalis kui ka laos. Jaemüüja koostab iga nädal müüdud toodete kohta aruande, tootja garanteerib iganädalase tsükliga müüdud toodete asendamise.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.10.24, 12:21
Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro – kõrgeima taseme fotograafia ja šokeerivad tehisintellekti vigurid
Ajalugu kordub: möödunud aasta 26. septembril esitleti Berliinis intrigeerivaid telefone Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro, tänavu, samuti 26. septembril ja samuti Berliinis esitles Xiaomi oma uusimaid telefone Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele