• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kampaania edukus sõltub ettevõtte allüksuste kaasamisest

Turunduskampaania ettevalmistamise all mõeldakse üldiselt eelkõige turundusosakonna vastutusalasse kuuluvat tegevust, mille eest turundusosakond siis ainuisikuliselt vastutab. Tihti kogetakse seda kui turundusosakonna ülesannet, millega teistel organisatsiooni allüksustel pole vähimatki pistmist.
Kampaania ettevalmistamine projektijuhtimise kuldtõdesid arvesse võttes tähendab aga seda, et vaja on juhtida protsessi kui sellist, seega kampaania ideed tuleb vahendada ka teistele firma allüksustele, saada neilt tagasisidet ja vastavalt sellele luua tervik, mille eesmärk on tarbijaga efektiivse suhtluse jätkuv arendamine. Protsesside juhtimine eeldab alati suhtlemist, oma ideede kaitsmist ja suhtlemine on kahepoolne, mis omakorda tagab tagasiside ja annab kindluse idee õigsuses või paneb rohkem pingutama uue idee väljamõtlemisel ja argumentide leidmisel.
Kui turundusosakonnalt oodatakse kampaania ettevalmistamist ja läbiviimist ja turundusosakond ise ei etenda integreerivat rolli teiste allüksuste (eriti müügiosakonna) kaasamiseks, on üldjuhul organisatsioonipoolne tagasiside pehmelt öeldes ainult kriitika.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siit ka probleem, mille üle paljud turundusinimesed kurdavad, et nende tööd ei osata organisatsioonis piisavalt hinnata ja turundus ongi teiste organisatsiooniliikmete silmis muidusööja rollis, kes kulutab palju raha ja käegakatsutavat kasu ei too.
Projektijuhtimine ehk pigem protsessijuhtimine annab võimaluse mõelda kampaania ettevalmistamisel ka teiste allüksuste kaasamisele, mis omakorda tekitabki olukorra, kus organisatsioon tervikuna liigub eesmärgi poole (eeldades, et kõik teavad, millised on eesmärgid) ja tunnetab oma osavõtuga, et idee on ühine. Paljud on nõus rohkem pingutama arusaadavate eesmärkide kui kaugete ja abstraktsete nimel.
See kõik kehtib siiski ainult sellises olukorras ja organisatsioonis, kus tegeletakse strateegilise planeerimise, eesmärkide püstitamise ja järelevalvega süstemaatiliselt.
Kui turundusosakond tegeleb ainult n-ö pastapliiatsite tellimisega ja ainus eesmärk on need võimalikult odavalt kätte saada, on sellisest meetodist raske kui mitte võimatu rääkida.
Seega kampaania ettevalmistamine ja läbiviimine ning analüüs on üks turundusosakonna tegevustest, mis baseerub organisatsiooni eesmärkidel ja visioonidel. Kampaania on suhtlemine kliendiga ja tihti me ei mõista hea käitumise vajalikkust ja ka sellest on vähe, kui seda vajalikkust mõistab ainult turundusosakond. Seega mida edukamalt suudab turundusosakond teisi allüksusi (eelkõige müügi-, finantsosakonda) integreerida ja protsessi haarata, seda edukam on kampaania. Sest iga hea idee ei too veel edu, kui see idee ellu ei rakendu ja sellest aru ei saada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele