Peaaegu kolmandik (32) Eesti ettevõtetest ei ole oma koduleheküljest mingit kasu täheldanud, näitas Turundusnõukojale kuuluva NetEntrance?i veebruariküsitlus, millele vastas 70 juriidilisest isikust lehekülje omanikku.
Kindlasti on ebaefektiivsus paljuski põhjendatav nende lehekülgede puuduliku arendamisega. Kodulehekülgedest 55 protsenti on valminud vähem kui 10 000 krooniga ja neid värskendatakse suhteliselt kaootiliselt, näiteks viimase kuu aja jooksul ei ole tehtud ühtegi muutust 44 protsendile kodulehtedest.
Eestis on kodulehekülgede valmistamise turg veel suhteliselt väljaarenemata. Enamik veebilehtedest on valminud ilma, et valmistajate vahel oleks konkurssi korraldatud. Kolmandikul juhtudest valitakse valmistaja ainult isiklikke tutvusi arvestades. Valmistajaks võetakse ka (ilma konkursita või teisi kandidaate kaalumata) ettevõte, mis on kodulehekülge sooviva ettevõtte jaoks tuttava nimega.
Eelnevat arvestades on üsna arusaadav, miks 36 protsenti värskete kodulehtede omanikest ei ole valmistajaga rahul. Kolmandik klientidest ei ole rahul valminud lehekülgede kvaliteediga, üle kolmandiku ei ole rahul protsessi käigus osutatud klienditeenindusega ja peaaegu pooled on rahulolematud tähtaegadest mittekinnipidamisega.
Huvitaval kombel on kodulehekülgede valmistamise juures olnud kolmandikul klientidest suuremaid arusaamatusi ka nende teostamise eelarvetest kinnipidamisega. Tõsi küll, eelarvedistsipliinist kinnipidamisega täiesti rahulolevaid kliente oli samas oluliselt rohkem kui muudes eelnevalt nimetatud lõikudes.
Uuringu käigus küsiti ka ettevõtete plaanide kohta seoses WAP-standardiga. Vaid 16 protsenti on kindlalt otsustanud oma kodulehekülje ka WAPiga vastavusse viia. Väga suur osa selles on WAP-standardi enda ebaselgel perspektiivil lähitulevikus ja vähestes teadmistes selle protokolli kohta.
Autor: Priit Pääso
Seotud lood
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele