Viimasel kümnendil on leitud lahendus ka nendele turundajatele, kes soovivad oma kliente segmenteerida lisaks nende fikseeritud omadustele ja hoiakutele ka nende igapäevase käitumise järgi, sest nii kliendikaardid kui ka muud elektroonilised andmete registreerimise võimalused aitavad luua väga detailseid ja suuremahulisi andmeaitu klientide igapäevastest toimingutest.
Sellise täiesti uue ja senistest meetoditest enam kui kümneid kordi tõhusama segmenteerimise võimaluse annab neurosegmentatsioon.
Neurosegmentatsiooni aluseks on närvivõrk kui intelligentne iseõppiv süsteem ja kaardistusmudel.
Iga neuron on tundlik teatud käitumise mudelile, mis on teistest eristatav ja koondab enda ümber sarnaseid neuroneid, mis kõige paremini sobivad segmenti, mida neuron esindab. Neurosegmetatsiooni lahendusi pakub tarkvarapakett ABC Pro, mille on Helsingis välja töötanud MDC Research Gruppi kuuluv Infominer Corporation. Eestis esindab Infomineri lahendusi samasse uuringugruppi kuuluv AS Emor.
Eestis ei ole veel üheski ettevõttes seda tarkvara rakendatud.
Samas kasutavad Infomineri segmentatsioonimudelit paljud juhtivad Soome firmad, kes tegelevad panganduse, kindlustuse, telekommunikatsiooni, jae- ja hulgikaubanduse, samuti turundusuuringute ja konsultatsioonide vallas.
Soome firmad, nagu Alko ja Tradeka/Euromarket, on leidnud uusi tarbijasegmente, mille olemasolustki nad ei teadnud, kusjuures tarkvara on andnud nende kohta detailse kirjelduse ligi 100 näitaja põhjal.
See info võimaldab suunata otseturunduse kampaaniaid efektiivsemalt. Neurosegmenteerimise tarkvara abil saab näiteks teada, milline kliendisegment oli tulutoov ja milline mitte. Uudse tarkvara kasutajad vähendasid otsepostituste arvu ainult tõeliselt potentsiaalsetele segmentidele. See vähendas kataloogi- ja postituskulusid.
Suurimat probleemi valmistas aga andmete analüüs, sest tarkvara kasutavate ettevõtete töötajad on tihti nii hõivatud kõigi teiste projektide ja igapäevatööga, et neil ei ole mahti nende andmete üle arutada.
Seega Infomineri tarkvara on eelkõige vajalik turundajatele, kelle käsutuses on suure mahuga andmeaidad, mille analüüsimiseks traditsioonilistest statistilistest vahenditest ei piisa.
Ettevõte võiks arvestada, et iga uut analüüsivõimalust tasub kasutada.
Neurosegmentatsiooni kasutamine ei nõua statistika- ega infotöötlusalaseid detailseid eelteadmisi. Infomineri pakett annab lisaks segmentatsiooni teostamisele ka informatsiooni vajajale mugava ligipääsu firma andmeaidale.
Autor: Janno Inno
Seotud lood
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Viimased uudised
Firmat tahtis ära osta Hans H. Luik
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele