• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.05.00, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadama võimsused on ammendumas

Kiire mahtude kasv on ammendamas Tallinna Sadama võimalusi. Tallinna Sadamat läbis tänavu esimese nelja kuuga 9,985 miljonit tonni kaupu, mis on 31,9 protsenti enam kui eelmise aasta samal ajavahemikul, kirjutab Postimees.
Naftatoodete vedu suurenes samal ajal koguni 44,6 protsenti, 6 miljoni tonnini. Eesti suurima naftatransiidifirma Pakterminal juhatuse esimehe Raivo Vare sõnul oli hüppeline naftatransiidi kasv tingitud eeskätt 7. aprilli Venemaa naftatoodete eksporditariifide tõusust ja kõrgetest kütuste maailmaturu hindadest. 'Esimene kvartal oli kõigi aegade intensiivsem kuu naftavedudele,' märkis Vare. 'Nüüd mahud vaikselt langevad ning uut elavnemist on taas oodata tõenäoliselt sügisel. Vene masinavärk on nii aeglane, et oluliselt mahud enne juunit tõenäoliselt ei lange.'
Vare sõnul on pea täielikult seiskunud Vene diislikütuste vedu ning peagi lõpeb ka bensiini transiit, samas on pidevalt kasvamas masuudi transiidikogused.
Naftatoodete kõrval on tänavu oluliselt suurenenud ka Tallinna Sadamat läbivate teiste kaubarühmade mahud - konteinervedude mahud on kasvanud 21 protsenti ja puistlast 18,4 protsenti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Ei usu, et järgnevatel kuudel oleks karta erilisi langusi,' nentis Tallinna Sadama juhatuse esimees Riho Rasmann.
Kui mullu teenindas Tallinna Sadam 26,4 miljonit tonni kaupu, siis tänavu ületatakse tõenäoliselt 30 miljoni tonni piir. 'See on konservatiivne prognoos,' rõhutas Rasmann.
Viimaste aastate pidev mahtude kasv on ammendamas Eesti peamise sadama - Muuga võimalusi. 'Nii meie kui ka mitmed teised operaatorid on olnud seetõttu sunnitud mitmetest tellimustest loobuma,' rääkis Raivo Vare.
'Muuga võimalused on ammendumas,' kinnitas Rasmann. 'Mahtusid võimaldaks suurendada kas lossimise efektiivsuse tõus või kaide ja terminalide laiendus.'
Tallinna Sadama juhatus on nõukogule esitanud sadama arengukava, milles nähakse ette praeguse summaarse kaide 3,7 kilomeetri pikkuse suurendamist kuni ühe kilomeetri võrra.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele