• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.11.00, 11:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurosanik taotleb DaimlerChrysleri ühinemise tühistamist

Saksa-USA autotööstuskontserni DaimlerChrysler suurosanik Kirk Kerkorian taotleb Delaware kohtu kaudu autotööstuse ajaloo ühe suurima liidu ? Saksa Daimler-Benzi ja USA Chrysleri 1998. a 35 mld dollarilise liitumise tühistamist, kirjutab Financial Times.
Kerkorian süüdistab DaimlerChrysleri kontserni juhti Jürgen Schremppi pettuses, väites, et ta eksitas teadlikult nii Chrysleri aktsionäre kui USA väärtpaberite ja börsikomisjoni lubades 1998. aastal kahe firma kui ?võrdsete liitu?. Tegelikult on Chrysler tänaseks taandatud divisjoni staatusesse ning firma ameeriklastest juhtkond vallandatud.
Kerkorian nõuab hagis maailma viiendalt autotootjalt 8 miljardit dollarit hüvitist. Investeerimisfirma Tracinda kaudu kuulub talle 33 miljonit DaimlerChrysleri aktsiat ning 5% ühendfirma kapitalist. 1998. a ühinemisest, mil käivitusid Schremppi muudatused, on kontserni aktsiad USA börsil kukkunud 47%. Kolmandas kvartalis ulatus Chrysleri kahjum 512 miljonile dollarile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele