Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hinnasõda pole aidanud Frederiku õllel turgu haarata
Eesti õlletehastel on tava pärast iga kuu lõppemist omavahel võrrelda müügiandmeid ning panna kokku turuosade jagunemist näitav ?kook?.
Õlletootjate kinnitusel lõpetas Viru Õlu mõni kuu oma müüginumbrite avalikustamise ning konkurendid näevad sellise sammu taga seda, et ettevõtte suurejoonelised turuvallutamisplaanid ei lähe nii, nagu prognoositud. Praegu saab Viru Õlu Frederiku nelipaki poest kätte juba 29,90 krooniga, mis on mitme krooni võrra odavam kui suvel.
Suvel turule tulnud Frederiku õllega oli Viru Õllel plaan haarata 20 protsenti õlleturust, kuid praegu on ettevõtte käes 10 protsendi ringis turust, mis on sisuliselt sama suur kui eelmisel aastal. Frederiku turule toomiseks kulutab Viru Õlu 10 miljonit krooni, mis on üks seni kallimaid kampaaniad toote turule toomiseks Eestis.
?Me ei ole enam pidanud vajalikuks müügimahtusid konkurentidega vahetada,? ütles ASi Viru Õlu müügidirektor Härmo Põlluvee. ?Meie turuosa on praegu tõesti umbes 10 protsenti, mis on näiteks tunduvalt rohkem, kui kevadel enne Frederiku turule toomist.?
Põlluvee tunnistas, et hinnasõda on väga raske ning ettevõte on sunnitud oma toodangut nullkasumiga müüma. ?Samas ei ole meil plaani müüa Frederikku nii odavalt kuni turuletoomise kampaania lõpuni, vaid teeme üksikuid allahindlusi,? rääkis Põlluvee. ?Me ei taha harjutada tarbijat madala hinnaga, sest hinna tõustes kukuks siis müügimaht.?
A.Le Coq Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop ütles, et kuigi Viru Õlu viimased kuud enam oma andmeid pole avalikustanud, on näha, et tema turuosa pole eriti kasvanud. ?On kahetsusväärne, et ka õlleturul on käimas hinnasõda ning ei vaadata enam kasumi- ja rentaablusenumbreid,? ütles Noop. ?Kurb on ka see, et sellest sõjast ei saa keegi kõrvale jääda.?
Noobi sõnul aitas väga ilus suvi ning sellest tulenev õlle väga hea läbimüük mõnevõrra leevendada madala hinnaga müümist, kuid septembris oli müük juba väiksem kui aasta tagasi ning samas oli õlle hind veelgi madalam kui suvel. ?Kahtlemata on 29.90 nelja õlle eest alla omahinna müümine,? ütles Noop.
Saku Õlletehase suhtekorraldusjuhi Kristina Seimanni sõnul on praegune õlle odav müük tüüpiline kolmanda tegija turule tulemine olukorras, kus turg on juba üsna täis. ?Samuti on hind sellepärast langenud, et hüppeliselt on suurenenud multipakkide kasutamine, mis varem on suhteliselt tundmatu võte,? lisas ta.
A-Selveri ostudirektor Anu Kudeviita ütles, et lootused Frederiku turule tulles olid kõrgemad. ?Nende kampaania oli küll suur, kuid müügile see proportsioonis kaasa ei aidanud,? rääkis Kudeviita. ?Õlle läbimüügist on Frederiku osa umbes 10 protsenti.?