• OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 18.10.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mobiiltelefonide müük teeb vähikäiku

Sellest hoolimata hoiab 3310 rohkem kui 8700 ostjaga telefonide müügitabelis raudselt esikohta, olles Motorola TA 180-st läbimüügilt parem pea 5000 telefoniga.
Kolmanda kohe loorberid toob Nokiale juba tootmisest maha läinud Nokia 5110, alates 1998.aasta suvest Eesti turul olev siinsete telefonikasutajate lemmik, kes kaotas oma pea et kõigutamatu esikoha 3310-le alles selle aasta teises kvartalis. Lõppenud tootmine ja vähenevad laoseisud tähendavad seda, et kunagine Nokia läbimüügi lipulaev Eestis lahkub vaikselt ajaloo lehekülgede hämarusse, kuid tõenäoliselt saab infot üksikute seda marki telefonide müügi koht veel ka lähima paari kvartali jooksul.
Radiolinja suhtekorraldusjuhi Helena Lõhmuse sõnul on Nokiate funktsionaalsus ja hea hinna-kvaliteedi suhe see, mis ratsionaalselt mõtleva Eesti inimese ostukäitumist mõjutavad. ?Nokia 3310, 5110 ja 6210 edu annab tõendust klientide hoiakust valida endale telefon eelkõige vastavalt enda vajadustele, mitte aga niivõrd tänu turgu kujundavatele trendidele,? kinnitab Lõhmus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nokia suurt edu Eesti tarbijate seas näitab ka see, et kümne enimmüüdud telefoni hulgas on kokku viis Nokia erinevat mudelit ehk rohkem kui ühelgi teisel tootjal, oma järjest kasvavat populaarsust näitavad esikümnes ka Alcatel, Siemens ja Motorola.
Hallo turundusjuhi Kaido Pähni sõnul ongi lähimate kvartalite jooksul põhjust oodata, et läbimüükide teiste-kolmandate-neljandate kohtade eest võitlevad koos Ericssoniga üha enam just need, varem vähetähtsateks tegijateks peetud firmad. ?Siiski pole tõenäoline, et keegi neist suudaks esialgu pretendeerida suurima läbimüügiga Nokia troonile?, arvab Pähn.
Käesoleva tabeli ehk suurim kaotaja on Ericsson, seda nii reaalsetes numbrites kui ka Äripäevast sõltumatutel põhjustel saamata jäänud arvandmete tõttu. Seega pole päris täpselt võimalik hinnata ka kogu Eesti telefonide läbimüüki. Praeguste andmete kohaselt kolmandas kvartalis müüdud 25000 uut telefoni näib siiski viitavat sellele, et mobiiltelefonide müügi suurajad on Eestis vähemalt mõneks ajaks taas läbi. Lähenevad jõulud ja sellega kaasnevad sooduspakkumised, samuti neljandas kvartalis müüki jõudvad uued telefonid tõstavad järgmise kvartali müüginumbreid siiski ehk mõningal määral. Kuid kuni kolmanda kvartalini pidevalt kasvanud mobiiltelefonide müügiarvud (näiteks 2000. aasta aprillist juunini müüsid ametlikud edasimüüjad Eestis 32 899 uut taskutelefoni, tänavu teises kvartalis müüdi aga üle 45 000 telefoni saavad siiski ajalooks.
Ericsson R520 koht esikümne piirimail näitab seda, et ka GPRS telefonide turg on Eestis olemas ja koos uute telefonide müügile jõudmisega nii Nokialt, Ericssonilt kui ka teistelt tootjatelt suureneb nende osakaal veelgi. GPRS telefonide peamiseks ostjaskonnaks võib pidada neid inimesi, kes kasutavad koos süle- või pihuarvutit ning mobiiltelefoni ja soovivad kiiremat andmesideühendust.
Siiani takistab GPRS telefonide laiemat levikut tõsiasi, et praegu saavad GPRSi kasutada vaid EMT kliendid. Suurem turg GPRSile tekib alles siis, kui turule tulevad ka teised operaatoorid ning pakkuma hakatakse odavama hinnaklassi GPRS telefone.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele